تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه کتاب کودکان پناهنده

از فعالان فرهنگی حوزه کتاب کودکان پناهنده به مناسبت روز پناهنده تقدیر می‌شود.

فاطمه اشرفی - مدیرعامل انجمن حامی - به ایسنا گفت: کشور ما  بیش از سه دهه میزبان جمعیت قابل توجهی از پناهندگان خارجی بوده است که تعدادی از آن‌ها از فرهیختگان حوزه‌های مختلف هستند. ما با توجه به مأموریت و اهدافی که داریم؛ توجه به کودکان، توانمندسازی آن‌ها و فراهم کردن بستر احقاق حقوق کودکان، احساس کردیم که  با  کمبود معنوی برای دسترسی کودکان پناهنده به آموزش و کتاب مواجه هستیم؛ به همین دلیل افراد معدودی را شناسایی کردیم که در کارهای خود  به کودکان پناهنده و کودکانی که درگیر آسیب ناشی از جنگ هستند، توجه کرده‌اند. 

او افزود: قرار است از دو نفر از پناهندگان افغانستانی که برای ادبیات کودکان مهاجر  فعالیت کرده‌اند، تقدیر شود. همچنین از موسسه دیگری تقدیر شود که برای بالابردن کیفیت آموزش کودکان تلاش کرده‌ است. اشرف بروجری - رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی - و معصومه ابتکار - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور -، مقام‌هایی از وزارت امور خارجه و نمایندگانی از آژانس سازمان بین‌المللی در ایران از مهمانان این مراسم هستند.

مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی حوزه کتاب کودکان پناهنده به مناسبت روز جهانی پناهنده و به همت انجمن حامی روز سه‌شنبه (۵ تیرماه) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهر در تالار حکمت کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید