تسلط ارتش لیبی بر منطقه‌ای جدید در درنه

یک مسؤول لیبیایی از تسلط نیروهای ارتش موسوم به ارتش لیبی بر منطقه المغار در درنه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منذر خرطوش، مسؤول دفتر اطلاع‌رسانی گردان پیاده‌نظام ۲۷۶ وابسته به نیروها ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای این ارتش به طور کامل بر خیابان المغار و این منطقه در شهر درنه در شرق این کشور تسلط یافته‌اند.

وی در ادامه گفت: در پی درگیری‌های میان نیروهای ارتش لیبی و افراط گرایان در این شهر ۱۰ تن کشته و ۲۵ تن زخمی شده‌اند.

الخرطوش همچنین اعلام کرد: گردان پیاده‌نظام ۲۷۶ عصر یکشنبه موفق شد کنترل منطقه المغار را به طور کامل به دست بگیرد.

وی در ادامه افزود: ۱۰ تن از اعضای باقی مانده یگان‌های نظامی از جمله  سعد سلیمان کشته و ۲۵ تن از نیروهای مسلح لیبی از جمله خالد حسین خالد المنفی وابسته به گردان پیاده‌نظام ۲۷۶ با شلیک تک‌تیراندازها زخمی شدند.

در ساعات اخیر ارتش ملی لیبی و سازمان تروریستی القاعده در محله المغار در مرکز شهر ساحلی درنه واقع در شرق لیبی به منظور پاکسازی این شهر از سازمان‌های افراطی وارد درگیری شدند.

نفوذ این سازمان تروریستی به طور چشمگیری کاهش یافته و حضور آنها تنها به یک منطقه کوچک که توسط یگان‌های ارتش از پنج محور محاصره شده محدود شده است.

مقاومت ناامید کننده‌ شبه نظامیان نشان می‌دهد که توسط حملات ناگهانی ارتش تحت محاصره باقی مانده‌اند، از جمله آن‌ها برخی از تک تیراندازانی هستند که در خیابان اصلی بین محله المغار و مرکز شهر محاصره شده‌اند.

ارتش ملی لیبی عملیات خود را برای نابودی آخرین پایگاه در شهر ساحلی درنه ادامه می‌دهد و نیروهای سازمان القاعده به عملیات انتحاری با خودروهای بمب‌گذاری شده جهت ممانعت از پیشروی ارتش روی آورده‌اند.

فرمانده ارتش ملی لیبی پس از اینکه نیروهای ارتش موفق شدند تعدادی از دستگاه‌های بی‌سیم متعلق به این سازمان تروریستی را کشف کنند و به وسیله آن صداهای افراط گرایان خارجی لیبیایی را بشنوند، بر حضور نیروهای خارجی از کشورهای همسایه لیبی و کشورهای آفریقایی صحه گذاشتند.

از آغاز عملیات آزادسازی شهر درنه از چنگال سازمان القاعده شماری از افراط گرایان خارجی در این شهر به دست نیروهای ارتش لیبی کشته شدند.

طبق گزارش منابع نظامی از آغاز حملات نیروهای ارتش لیبی نیروهای سازمان القاعده ۲۱ انفجار با کمربندهای انفجاری و ۲۳ انفجار توسط خودروهای بمب‌گذاری‌شده انجام دادند اما موفق نشدند مانع پیشروی ارتش ملی در مسیر سیطره کامل بر شهر درنه و خالی کردن آن از افراط گرایان شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید