دیدار عمار حکیم با سفیران روسیه و کویت

رئیس جریان حکمت ملی عراق با سفیران روسیه و کویت دیدارهایی جداگانه برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با سید عمار حکیم، رئیس این جریان دیدار کرد.

در این دیدار، تحولات اخیر خاورمیانه و جهان، روابط دوجانبه میان عراق و روسیه و راه‌های تقویت آن مهم‌ترین موضوعات بحث و تبادل نظر بود.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، همچنین دو طرف درباره مرحله جدید و رویکردهای تازه گفت‌وگوهای جاری به منظور تشکیل دولت اکثریت ملی، رایزنی کردند.

حکیم با تأکید مجدد بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها میان احزاب سیاسی متعدد عراق به منظور تشکیل فراکسیون اکثریت ملی تصریح کرد: جریان حکمت ملی بر این باور است که چنین فراکسیونی راهکار حقیقی در مرحله کنونی است.

وی در پایان با اشاره به این که تشکیل فراکسیون اکثریت ملی منجر به تشکیل دولت خدمت‌گزار می‌شود، افزود: تحقق پیروزی در زمینه‌هایی چون خدمت‌رسانی و مبارزه با فساد از مهم‌ترین اولویت‌های پیش‌روی این دولت است.

از سوی دیگر، سالم غصاب الزمانان، سفیر کویت در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با حکیم دیدار کرد.


دیدار عمار حکیم با سفیر کویت


رئیس جریان حکمت ملی در دیدار با سفیر کویت بر اهمیت تحقق توازن سیاسی در عراق تأکید کرد.

دو طرف تحولات سیاسی اخیر منطقه و عراق را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند و با تأکید بر ضرورت گسترش سطوح ارتباطی میان دو کشور، تداوم همکاری‌ها در راستای منافع دو ملت را مهم تلقی کردند.

حکیم با اشاره به ضرورت تحقق خدمت‌رسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی و زندگی آزاد و کریمانه تصریح کرد: این خواسته‌های شهروندان عراقی اولویت‌های دولت آینده را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تحقق توازن سیاسی در عراق از طریق ایجاد فراکسیون اکثریت ملی که منجر به تشکیل دولت می‌شود، گفت: باید در برابر این دولت یک اپوزیسیون ملی وجود داشته باشد که اقدامات آن را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید