روزنامه اسرائیلی فاش کرد؛

حمایت امارات، عربستان، مصر و اردن از طرح صلح آمریکا به رغم مخالفت فلسطین

روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم" نوشت، مصر، اردن، امارات و عربستان به رغم مخالفت فلسطین، از طرح صلح آمریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم"، مسؤولان برجسته مصر، اردن، عربستان و امارات به دو مسؤول آمریکایی جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه ابلاغ کردند که کشورهای عربی میانه‌ با طرح صلح آمریکا مخالفتی ندارند چه محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان با آن موافق باشد چه مخالف.

این روزنامه عبری‌زبان به نقل از "طرف‌های عالی‌رتبه" در امان و قاهره نوشت: مصاحبه‌ای که روزنامه "القدس" اخیرا با کوشنر داشت و وی طی آن به شدت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد انتقاد قرار داد با موافقت رهبران کشورهای عربی انجام شد که کوشنر طی سفر اخیر خود به منطقه با آن‌ها دیدار کرد.

روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک مسؤول مصری نوشت، کوشنر بر پاسخگویی به درخواست این کشورها تاکید کرد و گفت: در صورت عدم همکاری رهبری فلسطین در رام‌الله با طرح صلح آمریکا، زندگی معیشتی فلسطینیان شاهد تاثیر منفی‌ای نخواهد شد.

این مسؤول مصری همچنین تصریح کرد: این موضع، موضع مشترک هر کدام از این کشورهای "میانه‌رو" است که بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی اصرار دارند.

هیئت رسانه‌ای اسرائیل اعلام کرد: آمریکایی‌ها در حال حاضر قصد دارند طرح صلح را علنی کنند و رهبران کشورهای عربی محمود عباس را به منظور تغییر موضعش در قبال ترامپ و دو فرستاده‌اش تحت فشار قرار می‌دهند، آن‌ها همچنین به عباس وعده داده‌اند ضمانت‌های سیاسی و اقتصادی به وی بدهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید