دانشگاه کاشان "هوشمند" می‌شود

رئیس دانشگاه کاشان بابیان اینکه در حال حاضر سرویس‌دهی در دانشگاه‌ها با سیستم‌های سنتی قدیمی ارائه می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهند 91 درصد دانشجویان با تلفن همراه مأنوس هستند و هر روز 150 مرتبه به موبایل خود مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، عباس زراعت بابیان اینکه در حال حاضر سرویس‌دهی در دانشگاه‌ها با سیستم‌های سنتی قدیمی ارائه می‌شود که ناقص بوده و در شأن یک دانشگاه پیشرفته و اساتید، دانشجویان و کارکنان نیست، افزود: آمارها نشان می‌دهد 91 درصد دانشجویان با تلفن همراه کار می‌کنند و هرروز 150 مرتبه به موبایل خود مراجعه می‌کنند بنابراین زندگی الکترونیکی به‌صورت الزامات زندگی درآمده است و باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کاشان و شرکت مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در برقراری سیستم‌های یکپارچه دانشگاه هوشمند، اضافه کرد: به‌موجب این تفاهم‌نامه مقررشده است ظرف مدت حداکثر 4 ماه شناسایی، طراحی و معماری کلان سکوی ارائه سرویس‌های یکپارچه دانشگاه هوشمند با رویکرد یکی از روش‌های Bot،Boo،Boot  اجرا و راهبری شود.

رئیس دانشگاه کاشان با شاره به اینکه در این سیستم یک سیم‌کارت دانشجویی هوشمند با برند دانشگاه کاشان در اختیار دانشجو و همکاران قرار می‌گیرد تا تمام فعالیت‌های خود را با آن انجام دهند، اظهار کرد: امیدواریم اول مهر که دانشجویان به دانشگاه مراجعه می‌کنند شاهد اتفاقات جدیدی باشند و با دانشگاه متفاوت روبرو شوند.

زراعت ادامه داد: پرداخت یکپارچه الکترونیکی، انتقال و میهمانی، اخبار دانشگاه، مشاوره آنلاین، جزوات درسی، خریدوفروش، تبلیغات و اصولاً تمام فعالیت‌ها قابل انجام به‌صورت الکترونیکی و با قیمت ارزان است و حتی می‌تواند برای اعضای دانشگاه درآمدزایی داشته و تبدیل به یک محیط کسب‌وکار شود ازجمله قابلیت‌های این سیستم است.

وی افزود: این سیستم که موجب توسعه دانش‌بنیان شده و لازمه یک دانشگاه مترقی است برای نخستین بار در دانشگاه کاشان به‌صورت پایلوت انجام می‌شود و زمینه تبدیل این دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم است.

رئیس دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی سرویس‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی، اداری و … در قالب یک اپلیکیشن جامع ارائه می‌شود و موجب چابکی، سرعت، کیفیت در فعالیت‌ها و بسیاری تحولات دیگر می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید