معاون وزارت ورزش: امیدوارم حضور خانواده‌ها در ورزشگاه متداول شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بازتاب اجتماعی مثبت حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: امیدواریم که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه تبدیل به اتفاقی رایج و متداول شود تا بانوان بتوانند از این به بعد در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

محمد مهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور مجوز برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی ایران و پرتغال، گفت: حضور خانواده‌ها در ورزشگاه، اتفاق خوبی است. اولین بار این مجوز روز چهارشنبه صادر شد و بازتاب اجتماعی بسیار مثبتی را نیز به همراه داشت. این اقدام هم بخشی از نشاط اجتماعی را برای مردم فراهم کرد و هم باعث ایجاد وحدت و انسجام اجتماعی شد. به این ترتیب طیفی از مردم شامل جوانان و خانواده‌ها توانستند درباره موضوعی که نه سیاسی است و نه تبعات منفی اجتماعی دارد دور یکدیگر جمع شوند و به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه تبدیل به اتفاقی رایج و متداول شود و فتح البابی شود که بانوان بتوانند از این به بعد در ورزشگاه حضور پیدا کنند، افزود: در شورای اجتماعی کشور هم این موضوع را مطرح کردم که در کشور درباره برنامه‌های نشاط آفرین همگانی، همچنان آمادگی لازم وجود ندارد. نهادهای اجتماعی درباره این موضوعات با یکدیگر هماهنگ نیستند؛ این درحالیست که درباره موضوعاتی نظیر برگزاری مراسم سوگواری‌ها، همه نهادها با هم هماهنگ هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: در دهه محرم و صفر می‌بینیم که همه نهادها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا مراسم باشکوهی برگزار کنند و دسته‌های عزاداری فعالیت کنند. این مباحث هم مربوط به فعالیت های اجتماعی و برعهده نهادهای مشخصی است که هماهنگ با یکدیگر فعالیت می‌کنند. این وفاق باید بین نهادهای مختلف به وجود بیاید که ایجاد نشاط در جامعه هم بخشی از نیازها و حقوق مردم است و به شدت در کاهش آسیبهای اجتماعی تاثیر گذار است.

تندگویان با بیان اینکه اگر حضور مردم در فضای عمومی ساماندهی نشود، تبدیل به دورهمی‌های مخفی به دور از چشم نهادهای نظارتی شده و با تبعات خوبی همراه نخواهد بود، تصریح کرد: هرچه بتوانیم این اتفاق را به شکل عمومی‌تر و در پارک‌ها و استادیوم ها و ...برگزار کنیم، بهتر است. برای مثال سازمان فرهنگی هنری شهرداری نسبت به این موضوع اعتراض داشت چرا که در بازی های قبلی با وجود آمادگی چند پارک برای استفاده مردم از آنها برای تماشای فوتبال، این مجوز به آنها داده نشد. این مساله باید جا بیفتد که ایجاد نشاط هم جزو شرح وظایف دولت و مسئولین و نهادهاست.

وی در ادامه اظهار کرد: فضایی مانند ورزشگاه در نوع خود فضای بدی نیست بلکه نحوه استفاده از آن مهم است. روز چهارشنبه بار اولی بود که این حضور اتفاق افتاد و ممکن است در آن خطاهایی وجود داشت اما این دلیل نمی شود که در همان دفعه اول آن را محکوم کنیم. این تصمیم فرصت خوبی بود تا خودمان را محک بزنیم که چه قدر آمادگی برای برگزاری مراسمهای مشابه داریم. در برنامه روز چهارشنبه نقصان‌هایی نظیر مشکل صدا و تصویر وجود داشت. با این وجود باید گفت مشکلات فرهنگی قابل حل هستند اما اول باید فضای استفاده از این امکانات به مردم داده شود.


نظر خود را ثبت کنید