دادستان ماکو خبر داد:

ارجاع 306 پرونده جرایم فضای مجازی در ماکو

دادستانی عمومی و انقلابی شهرستان ماکو گفت: با کشف ۱۳۰ کیلو از انواع مواد مخدر طی سه ماهه سال جاری آمار کشفیات این شهرستان به ۲۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

حجت الاسلام ابراهیم عباس نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه طی شش ماهه دوم سال ۹۶ در این شهرستان، ۸۰ کیلو از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است، افزود: با کشف ۱۳۰ کیلو از انواع مواد مخدر طی سه ماهه نخست سال جاری آمار کشفیات به ۲۰۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

وی افزود:  از سال ۹۵ تا سال ۹۶ تعداد ۲۰۶ مورد پرونده در زمینه فضای مجازی و در سال ۹۶ تا تیر ماه سال جاری ۳۰۶ پرونده در این حوزه در شهرستان ماکو تشکیل شده است.

دادستانی عمومی و انقلابی شهرستان ماکو، انتشارعکس، اطلاعات شخصی، رموز بانکی را از جمله مباحث مراجعه کنندگان در بحث فضای مجازی به حوزه قضایی شهرستان ماکو عنوان کرد و گفت: انجام معاملات در فضای مجازی بسیار ریسک پذیر است.

وی افزود: در شهرستان ماکو آمار رانندگی بدون کارت گواهینامه ۱۰ درصد و نگهداری مواد مخدر ۲۵ درصد کاهش یافته اند.

حجت الاسلام عباس نژاد با تاکید بر اینکه ۴۵ نفر طی یک سال به کمپ های ترک اعتیاد از شهرستان ماکو معرفی شده اند عنوان کرد: این اقدام به صورت محرمانه و کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

وی از افزایش ۱۰ درصدی قاچاق کالا و ارز در شهرستان ماکو طی یک سال خبر داد و افزود: ۳۶۴ فقره پرونده در این حوزه به دادگستری شهرستان ماکو ارجاع داده شده است.

این مقام قضایی همچنین از رفع تصرف ۴۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ماکو طی یک سال جاری خبر داد و عنوان کرد: ۶۶۲ فقره پرونده با این موضوع تشکیل شده است که نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۰ درصدی است.

حجت الاسلام عباس نژاد با اشاره به زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان افزود: ۳۸ نفر به جرم غیر عمد در زندان شهرستان ماکو به سرمی برند.

دادستان شهرستان ماکو از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱۰ خانوار به همت انجمن حمایت زندانیان خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان ماحصل درآمد خود انجمن و خیرین بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید