طبیعت بام خوی خراب شد

رئیس هیات کوهنوردی خوی گفت : در سایه بی توجهی مسئولین، همایش امسال اورین موجب ناراحتی دوستداران طبیعت و کوه اورین شد.

رحیم ضیافتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همایش امسال کوه اورین خوی با شرکت حدود ۲۰۰۰ نفر به مدت ۲ روز در محل پناهگاه و ارتفاعات و قله این کوه برگزار شد که طی آن کوهنوردان، دوستداران طبیعت از شهر خوی و شهرهای همجوار و چند استان دیگر گرد هم آمدند.

وی ضمن انتقاد از عمل نکردن مسئولین به وعده هایشان  در خصوص همایش اورین تصریح کرد: در جلسه ای که در فرمانداری خوی برگزار شد مسئولین قول دادند دستشویی‌های سیار و آمبولانس در محل همایش قرار دهند و جلوی ورود موتور سیکلت و خودرو را به حریم کوه اورین بگیرند که متاسفانه به هیچ کدام از این قول‌هایشان عمل نکردند در نتیجه موتور سیکلتها و خودروها در سر کوه رفته و طبیعت زیبای این کوه را خراب کردند.

ضیافتی باابراز تاسف از تخریب طبیعت این کوه  اظهار کرد: نباید به بهانه حضور در طبیعت زمینه تخریب برای این نعمت خدادادی را فراهم کنیم.

رئیس هیات کوهنوردی خوی همچنین از کار نمایشی شهردار فیرورق گله مندی کرد و گفت : شهرداری فیرورق در کار نمایشی با نصب بنر در مدت یکساعت اقدام به جمع آوری زباله‌ها کرد در حالیکه قرار بود به مدت ۲ روز در محل همایش مستقر شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش های با محوریت طبیعت نباید نمایشی باشد، بلکه باید بارعایت اصول بهداشتی و حفظ حریم در طبیعت باشد تصریح کرد: در سایه بی‌توجهی مسئولین عده‌ای طبیعت نما بدون رعایت مسائل و حریم کوه، طبیعت اورین را خراب نموده و موجب ناراحتی کوهنوردان واقعی و دوستداران طبیعت شدند.

ضیافتی از کوهنوردان خوی و سایر شهرها و دوستداران طبیعت که با جان و دل از طبیعت کوه اورین حراست نمودند تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، کوه اورین خوی با ارتفاع ۳۶۵۰ متر بلندترین کوه شهرستان خوی( معروف به بام خوی) و اولین قله آذربایجان غربی محسوب می شود که نامش در رده هیجدهم طرح سیمرغ کوه های کشور قرار گرفته است. کوه اورین با داشتن چشمه های طبیعی آب و طبیعت زیبا همواره مورد توجه کوهنوردان داخلی و خارجی قرار گرفته بطوریکه این کوه به بهشت کوچک معروف است و اکثر ابرهای بارشی خوی در فصل بهار از پشت این کوه پدیدار می شوند.
انتهای پیام



نظر خود را ثبت کنید