آغاز هجمه‌ها به حج تمتع به بهانه ارزی؛

گردشگران ایرانی هم باید از مردم حلالیت بطلبند؟

اختصاص ارز 3900 تومانی برای حج تمتع امسال بهانه‌ای برای حمله به حج امسال شده است.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاربران فضای مجازی همچون سال گذشته به دنبال تخریب مراسم حج تمتع هستند و به دلیل تامین ارز حج امسال با قیمت 3900 تومان،حجاج را بدهکار مردم ایران قلمداد کرده و اظهار کرده‌اند که بخاطر تامین ارز مراسم حج توسط دولت، حجاج باید از مردم حلالیت بطلبند.

این فضاسازی‌ها در حالی انجام می‌شود که در سال بیش از 9 میلیون نفر از مردم ایران به خارج از کشور سفر می‌کنند و ارز مسافرتی بین 500 تا 1000 یورو دریافت می‌نمایند، آیا سوبسید یورو پرداختی به این افراد از جیب یکایک مردم ایران برداشته می‌شود و می‌توان گفت که این 9 میلیون نفر به تک تک ملت مدیون هستند؟

از سویی  تعداد زائران حج تمتع امسال فقط 85 هزار نفر است و ارز پرداختی دولت برای تامین هزینه‌های حج حجاج است.

 حجاجی هم که امسال نوبت حج آنها رسیده است، سال 85 مبلغ یک میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند و قیمت دلار در آن مقطع زمانی حدود 900 تومان بود، در حالی‌ که تفاوت ارز تامین شده برای هزینه‌های سفر حج امسال  با نرخ مبادله‌ای تنها 300 تومان (نرخ مبادله‌ای 4200 تومان- نرخ ارز حج 3900 تومان) است.
 
 آیا 9 میلیون نفری که هرسال به سفر خارجی می‌روند و بین 500 تا 1000 یورو ارزمسافرتی به نرخ حدود 5400 تومان دریافت می‌کنند، باید از تک تک مردم ایران بخاطر دریافت این ارز حلالیت بطلبند؟

گویا هجمه‌ها به مراسم حج امسال نیز مانند سال گذشته آغاز شده است.البته این هجمه‌ها سال گذشته هیچ تاثیری بر مراسم حج نگذاشت و حج امسال نیز با وجود تخریب‌هایی که آغاز شده است و متناسب با آیین‌های مذهبی، باشکوه‌تر و افتخارآمیزتر از گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید