نگرانی قانونگذاران آمریکایی نسبت به جاسوسی‌های خارجی

سیاست‌گذاران آمریکایی در واشنگتن هرچه بیشتر نسبت به تهدید تکنولوژی‌های پیشرفته جاسوسی خارجی که در عین حال به سبب استفاده آژانس‌های جاسوسی آمریکایی از تکنولوژی‌هایی مشابه پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند نگران هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، قانونگذاران آمریکایی درخواست‌هایشان را برای اطلاعات بیشتر از جانب دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلاش‌های خارجی برای جاسوسی از تلفن‌های همراه آمریکایی‌ها تشدید کرده‌اند.

چند روز پیش سنای آمریکا یک لایحه بودجه را تصویب کرد که در آن طی بندی به پنتاگون دستور داده شده بود تا تجهیزات جاسوسی موبایلی در نزدیکی تاسیسات نظامی آمریکا را افشا کند.

همچنین یک لایحه سالانه اختیارات جامعه اطلاعاتی آمریکا که در سنا مطرح شده قرار است مقام‌های اطلاعاتی را مجبور به گزارش درباره امکان جاسوسی‌های خارجی از طریق آسیب پذیری‌ها در نظام مخابراتی جهانی کند.

این تحولات نمایانگر نگرانی از بابت استفاده از تکنولوژی International Mobile Subscriber Identity مشهور به "استینگریز" است.

این دستگاه‌های جاسوسی برج‌های موبایلی واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند و دستگاه‌های موبایلی را نسبت به دادن اطلاعات مکانی و در مواردی اطلاعات مخابراتی فریب می‌دهند.

این مساله از آن جهت حساسیت بیشتری پیدا کرده که خود آژانس‌های اطلاعاتی و پلیسی در آمریکا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

پلیس آمریکا از استینگریز برای تعقیب مظنون‌ها استفاده کرده و حامیان حریم خصوصی استدلال کرده‌اند که باید استفاده از آن محدود شود.

در ماه آوریل وزارت امنیت کشور آمریکا از امکان استفاده غیرمجاز از استینگریز در واشنگتن دیسی از جمله اطراف مکان‌های حساس مثل کاخ سفید خبر داد.

مقام‌ها ابتدا این تهدید را به سناتور رون وایدن افشا کردند و او رهبری تلاش‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جاسوسی های خارجی را به عهده داشت.

در هفته‌های اخیر این درخواست افزایش یافته است.

وایدن یک لایحه بودجه را با یک اصلاحیه همراه کرد و از پنتاگون خواست به کمیته‌های نیروهای مسلح کنگره یک گزارش کامل درباره فعالیت‌های شبیه سازی تجهیزات موبایلی در نزدیکی تاسیسات نظامی در سه سال گذشته ارائه دهند.

همچنین از پنتاگون خواسته شده تا اقدامات اتخاذ شده برای حفاظت از تاسیسات نظامی و پرسنل آنها را و خانواده‌هایشان را در مقابل جاسوس خارجی را گزارش کنند.

این لایحه بودجه به آسانی با ۸۵ رای موافق به پنج رای مخالف در سنا تصویب شد.

در مجلس نمایندگان آمریکا نیز قانونگذاران مقام‌های امنیت ملی را برای شهادت علنی درباره تهدیدهای این دستگاه‌ها تحت فشار قرار داده بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید