"فقر شدید در انگلیس" پای سازمان ملل را وسط کشید

سازمان ملل متحد امسال تحقیقاتی را درباره "فقر شدید در انگلیس" انجام خواهد داد؛ این گام در بحبوحه نگرانی درباره تاثیر سیاست‌های مهاجرتی دولت محافظه‌کار لندن انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، پروفسور فیلیپ آلستون، مخبر ویژه حقوق بشر و فقر سازمان ملل اعلام کرد پاییز کار هیات حقیقت‌یاب آغاز می‌شود. این اولین سفر سازمان مذکور به یک کشور غرب اروپا از زمان سفر به ایرلند در سال ۲۰۱۱ است. این در حالی است که اوایل همین ماه، این کارشناس حقوقی با انتشار گزارشی انتقادی از پاسخ آمریکا به این حقیقت که ۴۰ میلیون تن در فقر در این کشور زندگی می‌کنند، خشم دونالد ترامپ را برانگیخت.     

آلستون به روزنامه گاردین گفت، مایل به بررسی تاثیر کاهش بودجه دولت محافظه‌کار انگلیس است. او افزود: کسی نمی‌گوید شرایط انگلیس با یک کشور فقیر در حال توسعه همسان است، اما هر کشور غنی، همانطور که تحقیقاتم در آمریکا نشان داد، گروه‌هایی زیر خط فقر دارد.

سفر این مقام سازما ملل با حمایت‌هایی درون انگلیس مواجه شده است، اما قطعا منجر به خشنودی مقام‌های دولتی نمی‌شود. جاکوب ریس-موگ، از قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس به نشریه سان گفت، این ماموریت سازمان ملل کاملا بی‌هدف است. او افزود: یک گزارش جدید از ادامه کاهش قاطع فقر کودکان خبر داده است. قطعا سازمان ملل راه‌های بهتری برای اتلاف منابع مالی دارد!

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز اوایل همین ماه گزارش آلستون درباره فقر در آمریکا را "گمراه‌کننده و با انگیزه‌های سیاسی" توصیف کرده بود.

در این گزارش آلستون از حذف "حمایت‌های اساسی" دولت ترامپ از فقرای جامعه انتقاد کرده بود. در این گزارش آمده بود: سیاست‌هایی که عامدانه طی سال گذشته در پیش گرفته شد با هدف حذف حفاظت‌های اساسی از فقرا و تنبیه کسانی که در استخدام نیستند، بود و حتی مراقبت‌های بهداشتی ضروری به جای آنکه حق شهروندی باشد به یک امتیاز و حق ویژه تبدیل شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید