نجات تمساح از چاه آب در سرباز

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح گرفتار در چاه آب توسط محیط بانان شهرستان سرباز نجات یافت.

به گزارش ایسنا- به نقل ازاداره‌کل محیط زیست سیستان وبلوچستان، نیره پورملایی افزود: یک سر تمساح در شهرستان سرباز درون یک چاه آب کشاورزی گرفتار شده بود که پس از اطلاع اهالی بومی منطقه و با کمک محیط بانان، همیاران و دوستداران محیط زیست از درون چاه آب بیرون کشیده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تمساح بیرون کشیده شده از درون چاه آب زمین‌های کشاورزی حوزه شهرستان سرباز بلافاصله به برکه‌ها و آبگیرهای زیستگاه تمساح پوزه کوتاه منتقل شد.

پورملایی ادامه داد: تمساح‌ها در فصل گرم تابستان و بدلیل خشکسالی‌های منطقه و خشک شدن برکه‌های زیستگاه شان و برای پیدا کردن منابع آبی وارد زمین‌های کشاورزی منطقه می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: براساس آموزش‌هایی که به جوامع محلی منطقه در قالب برنامه آموزش روستائیان میزبان گاندو داده شده است، تمساح‌های گرفتار در منابع آبی کشاورزی از قبیل آب انبارها و چاهها توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست و مردم بومی منطقه زنده گیری و در برکه‌های مناسب زیستگاه گونه رهاسازی می‌شوند.

پورملایی ادامه داد: در طی چند روزه گذشته محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار لاشه یک سر تمساح پوزه کوتاه را در مناطق کشف کردند که بدن تمساح بدلیل گرمای زیاد منطقه فاسد و تغییر شکل داده بود و گمانزنی‌ها از معاینات اولیه، تلف شدن گونه بر اثر جراحات با منشأ حیوانی یا انسانی را دارد که یکی از دلایل آن می‌تواند بیماری گونه‌ تمساح یا نزدیک شدن آن به قلمرو گونه‌های دیگر حیات وحش باشد و ادامه روند تحقیق در خصوص علل تلف شدن تمساح توسط تیم کارشناسان محیط زیست ادامه دارد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید