رییس حوزه هنری آذربایجان غربی:

دیدن تئاتر بین مردم آذربایجان غربی جا نیفتاده است

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: حمایت مردمی از نمایش عروسکی در استان بسیار کم است.

احد هوشمند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: حمایت و استقبال مردمی از نمایش عروسکی در استان بسیار ضعیف بوده و هنرمندان علاقه کمتری به این هنر دارند بطوری که در سال گذشته هیچ نمایش عروسکی در استان تولید نشده است.

وی با اشاره به برنامه تئاتر در استان گفت: 13 مورد تئاتر در سال جاری با عنوان چهل فانوس در ارومیه اجرا شده است.

هوشمند با اشاره به اینکه اجراهای نمایشی در استان به صورت خیابانی و صحنه‌ای است تصریح کرد: در سال گذشته 2 مورد اجرای نمایش با عنوان بچه های مسجد در مساجد ارومیه اجرا شد. در سال گذشته 7مورد نمایش در ارومیه اجرا شد که از این تعداد دو مورد آن خیابانی بوده و 2 مورد نمایش نیز در شهرستان نقده اجرا شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه فستیوال نمایشنامه خوانی از برنامه های شاخص حوزه هنری در بخش تولید و اجرای نمایش است اظهار کرد: حوزه هنری استان در سال گذشته در قالب فستیوال نمایشنامه خوانی، 4 برنامه نمایشنامه خوانی را در ارومیه اجرا کرد.

هوشمند با اشاره به اینکه جایگاه هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی ضعیف است افزود: وضعیت استقبال مردم استان نسبت به دیگر استان های کشور در حد پایین بوده و هنوز فرهنگ رفتن به سالن نمایش و دیدن تئاتر در بین مردم استان جا نیفتاده و رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ هنر نمایش در بین مردم است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید