اجرای پروژه تراموا در راستای حل مشکل ترافیک در قزوین

  • تاریخ انتشار : 1397/4/12 ساعت : 15:18 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
استاندار قزوین گفت: راه‌اندازی پروژهٔ تراموا در قزوین باهدف حل مشکل ترافیک اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت تراموای شهر قزوین با یک شرکت پیمانکار چینی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توسعهٔ کمی شهرها در تمامی کشورهای دنیا ازجمله ایران، بدون توجه به ارتقاء کیفیت، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد: چگونگی بهره‌مندی از سیستم حمل‌ونقل در کاهش یا افزایش کیفیت زندگی شهری تأثیر مستقیم و جدی دارد.

زاهدی ادامه داد: در کشور ما به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توجه جدی به بحث حمل‌ونقل ریلی در شهرها شده است و شرکت نورینکو چین نیز نقش قابل‌توجهی در اجرای این سیاست‌ها داشته است.

استاندار قزوین بیان کرد: به دلیل ترددهای زیاد در محدوده شهری قزوین با مشکل ترافیک مواجه هستیم به همین علت مدیران استان از گذشته به دنبال اجرای سیستم جدیدی در این شهر بوده‌اند.

زاهدی بهره‌مندی از سیستم ریلی را یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش ترافیک شهری اعلام کرد و افزود: در مطالعات انجام‌شده به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از تراموا در سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری بهترین راهکار برای کاهش مشکل ترافیک در شهرهای کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: در طول دوران زندگی شهرنشینی فنّاوری‌های نوینی برای کاهش آلودگی‌های صوتی به کار گرفته‌شده است تا زندگی مردم در را شهرها باکیفیت و آرامش همراه سازد.

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به سابقه و تجربه شرکت نورینکو در ایران امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد سریعاً به مرحله اجرا درآید تا پیش‌درآمد خوبی را برای آغاز همکاری‌ها با یکدیگر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های استان دراین‌ارتباط با شما همکاری خواهند داشت و امیدواریم با تعامل با یکدیگر خیلی زود به نتیجه برسیم.

به گزارش ایسنا؛ پروژه تراموای قزوین مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و برای اجرا به استان ابلاغ‌شده است.

مطالعات زیادی در این زمینه توسط شرکت‌های معتبر کشور انجام‌شده و کلیات موضوع توسط دستگاه‌های مرتبط تصویب‌شده است.

تراموا وسیله‌ای است که در سطح زمین حرکت کرده و برای جابه‌جایی مسافران اقدام می‌کند.

اولین فاز این طرح از شرق به غرب باهدف رفع گره‌های ترافیکی در مرکز قزوین انجام می‌شود و فاز دوم از شمال به جنوب اجرا می‌شود.

شرکت چینی نورینکو اینترنشنال در حدود شش ماه فرصت دارد تا کارهای مطالعاتی این طرح را انجام داده و برای اجرای آن اقدام کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید