افسران وزارت دفاع چین از تیپ ۶۵ نوهد بازدید کردند/ آمادگی کلاه سبزها برای همکاری با چین

هیات افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین از تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه هیاتی متشکل از افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین با حضور در محل فرماندهی تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش از نزدیک در جریان مراحل مختلف آموزش و توان رزمی این نیروها قرار گرفتند.

امیر سرتیپ سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ ۶۵ نوهد در جمع هیات اعزامی از چین، اظهار کرد: تیپ ۶۵ نوهد علاوه بر ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی که بر عهده دارد، با در اختیار داشتن آموزش‌ جنگ‌های نامنظم مسئولیت انتقال آموزش به کارکنانی که جهت خدمت در این تیپ انتخاب می‌شوند را دارد.

وی همچنین به دوره‌هایی که در این تیپ به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود اشاره کرد و گفت: در تیپ ۶۵ نوهد دوره‌های چتربازی، سقوط آزاد، تربیت مربی کوهنوردی نظامی، غواصی و قایقرانی، تک تیراندازی، رهایی گروگان، موتورسواری و تازش، عملیات ویژه و همچنین رزم در برف، کویر و چندین نظم مورد نیاز دیگر به کارکنان آموزش داده می‌شود.

امان‌اللهی در پایان خاطرنشان کرد: تیپ ۶۵ نوهد آمادگی دارد که در صورت آمادگی و تمایل سلسله مراتب فرماندهی نسبت به تبادل تجربیات و تعاملات سازنده با نیروهای ویژه کشور دوست جمهوری خلق چین اقدام نماید.

به گزارش ایسنا، در جریان بازدید افسران وزارت دفاع جمهوری خلق چین از تیپ ۶۵ نوهد، کلاه سبزها به اجرای رژه موتوری، تمرین‌های نمایشی با اسلحه و صخره‌نوردی پرداختند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید