بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از منظر سیاستمداران

نگاه سیاستمداران به مباحث مالی و اقتصادی به عنوان کانون و نبض حرکت جامعه همواره شایان توجه بوده و این مهم با توجه به به مفهوم قرض‌الحسنه ضرورت توجه بیشتری دارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک به منظور رفع نیازهای اقشار کم درآمد جامعه، با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی  در سال ۱۳۸۶ افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کار کرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بدو امر با ۲۰۰۰ واحد بانکی متشکل از ۳۰۰ شعبه واگذاری از بانک‌های سهامدار و ۱۷۰۰ واحد بانکی (باجه) مستقر در شعب بانک‌های سهامدار شروع به کار کرد که پس از تشکیل ساختار و سازمان این بانک به دلیل توسعه کیفیت شعب بانکی، همه شعب آن بانک به صورت مستقل شروع به کار کرده و هم‌اکنون با ۵۳۰ شعبه و البته همراه با ارائه خدمات کامل بانکداری الکترونیک در حال فعالیت است.

در مدت فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سیاستمداران، فعالان عرصه‌های اقتصاد و سیاست و مسئولان کشوری از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان مروج سنت قرض‌الحسنه یاد کرده و توصیه‌ها و نکاتی را پیرامون این بانک ابراز داشتند.

در ادامه مروری داریم بر نکات و توصیه‌های مطروحه توسط مسئولین و سیاستمداران برجسته کشور پیرامون جایگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران:

پویایی و حرکت جمعی برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: همه نهادها و سازمان‌ها و از جمله بانک‌ها شایسته است در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گام بردارند تا در جامعه شاهد یک پویایی و حرکت جمعی برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم باشیم.

وی تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که ماهیت اجتماعی دارد می‌تواند در اشتغال‌های خرد و به ویژه اشتغال روستاییان نقش‌آفرینی کند و دولت و مجلس باید از ظرفیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که از اعتماد خوبی در جامعه برخوردار است استفاده کند.

نقش بی‌بدیل در کاهش شکاف طبقاتی و رونق اقتصادی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه بیان داشت: با خلق اقتصاد مقاومتی، پویا و مقتدر می‌توان از چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور عبور کرد و مسیر پیش روی ما باید اقتصاد مبتنی بر تولید هرچه بیشتر و مدیریت بهینه مصرف باشد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای تأمین خرد مالی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک به منظور افزایش نرخ اشتغالزایی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کاهش شکاف طبقاتی و رونق در تولید کالا و خدمات کمک شایانی داشته باشد.

عضو شورای عالی حل اختلاف اظهار داشت: استقلال اقتصادی به معنای دستیابی به توانایی محافظت از اقتصاد در مقابل نوسانات بین‌المللی است و با توجه به درون‌زا بودن و عدم وابستگی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند نقش به‌سزا و تاثیرگذاری در دستیابی به اقتصاد مقاومتی ایفا کند و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید گام بر می‌دارد که شایسته تقدیر است.

یاری رساندن به نیازمندان جامعه

مهندس محمودی قائم مقام وزیر نیرو، با تاکید بر سنت قرض‌الحسنه در جامعه اسلامی گفت: ماهیت این نوع تسهیلات به گونه‌ای است که انتفاع آن می‌تواند تأثیر بسزایی در میان اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه داشته باشد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: ارگان‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند در جهت ترویج سنت الهی قرض‌الحسنه، علاوه بر افزایش رفاه پرسنل و رفع احتیاجات ضروری آنان در قبال تمرکز بخشی از درآمدهای خود در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یاری رساندن به نیازمندان جامعه سهیم باشند.

وی با اشاره به همکاری و ابراز رضایت این وزارت خانه با شعبه سلیمان خاطر بانک اظهارداشت: فضای خوب و مدیریت بهینه زمان از ویژگی‌های بارز و برتر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که مانع اتلاف وقت مشتری می‌شود.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو آمادگی کامل خویش را جهت افزایش تعاملات فی ما بین اعلام داشته و زمینه‌سازی انعقاد تفاهمنامه و بررسی راه‌های ارتقای هم‌افزایی بیشتر یکی از اهداف مشترک دو مجموعه است.

توجه به نیازمندان جامعه

مهدی راسخ، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه ساختار بانکداری اسلامی نقش موثری در کاهش مشکلات اقتصادی ایفا می‌کند، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عملکرد شایسته‌ای در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به نیازمندان جامعه داشته است.

کمک، مساعدت و یاری به محرومان

انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با تقدیر از فعالیت‌های مؤثر و مطلوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه توانمندسازی و توجه به اقشار نیازمند جامعه گفت: این بانک به معنای واقعی در عرصه ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و اشاعه خدمات بانکداری اسلامی گام برداشته و تعامل ارزنده‌ای را در سنوات گذشته با نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی از خود نشان داده است.

وی افزود: مبنای اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بدو تأسیس بر کمک، مساعدت و یاری به محرومان قرار گرفته و در راستای تعمیق و توسعه سنن و موازین بانکداری اسلامی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده و تلاش می‌کند تا گرفتاری‌های مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی به حداقل برسد.

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تنها بانکی است که در کشور بدین گونه در زمینه قرض‌الحسنه و رفع نیازمندی‌های جامعه قدم برداشته و در نهایت اخذ کارمزد تکافوی هزینه‌های بانک را نیز به صورت کامل نمی‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه حمایت از نیازمندان تحت پوشش اظهار داشت: افرادی که متقاضی دریافت وام برای اشتغال، تولید، درمان و تأمین معیشت هستند یک ویژگی‌هایی دارند و کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند این ویژگی‌هایشان به مراتب خاص‌تر است و نیاز بیشتری به توجه دارند.

کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تا ۹۶ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۴۲ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است افزود: با این مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ طرح اجرا شده که نتیجه آن خودکفایی بیش از هشت هزار خانوار تحت حمایت بود. در واقع ۸۰ درصد از وام‌های اشتغال پرداخت شده به ثمر نشسته است.

وی با اعلام اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات امسال نیز که معادل سال گذشته تعیین‌شده به‌طور کامل به شعب این بانک ابلاغ شده است.

فتاح با بیان اینکه همکاری خوبی میان این نهاد و بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و نیازمندان وجود دارد، اظهار داشت: همیشه همکاری خوبی میان کمیته امداد و بانک‌ها در حوزه‌های توانمندسازی نیازمندان و کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی برای حل مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله اقداماتی است که بانک‌ها با رویکرد مسئولیت اجتماعی، التزام اخلاقی و اعتقاد قلبی خود به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و اثرات آن نیز بسیار شایسته تقدیر است.

پرویز فتاح بیان کرد: طرح‌های اشتغالزایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک بانک‌ها به ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام داده است نقش موثری در توسعه کارآفرینی و ارتقای عزت اجتماعی داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ماهیت قرض‌الحسنه بانک مهر ایران از جنس نیاز مددخواهان و افراد کم توان جامعه است و این بانک همانند نام خود با مهر و مهربانی وافر به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم می‌باشد.

وی تصریح کرد: روحیه کارکنان این بانک با مهر و محبت عجین شده و سابقه خوبی در اهتمام به نیازمندان و به ویژه مددجویان کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد داشته است.

رفع مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی

غلامرضا تاج گردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش مجلس در توسعه متوازن تمامی نقاط کشور اظهار داشت: افزایش زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته یکی از راه‌کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است و خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند نقش به سزایی در این حوزه داشته باشد.

ایفای نقش شایسته در رونق اقتصادی

پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توجه به موضوعات اقتصادی و توسعه بسترهای کارآفرینی و اشتغالزایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به نحوی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در چند سال گذشته برنامه‌ریزی سازمان‌ها و نهادهای کشور را بر مبنای اقتصاد مقاومتی تبیین کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر بانک محور بودن اقتصاد کشور افزود: نظام بانکی نقش مهمی در اجرای منویات مقام معظم رهبری ایفا می‌کند و در این راستا تمرکز روی بانکداری اسلامی لازمه حمایت از تولید، اشتغال و دستیابی به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی یکی از اولویت‌های کاری مجلس است و براساس نظر سنجی‌ها و پژوهش‌های مرکز پژوهش‌ها در چند سال اخیر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی در بخش تولید و کسب و کار در بحث تأمین مالی از نظام بانکی است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش مؤثر خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اقتصاد کشور بیان داشت: این بانک نمودی از ساختار بانکداری اسلامی بوده که ارائه خدمات آن بر پایه ضوابط و قوانین قرض‌الحسنه استوار است.

پورابراهیمی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت خود به کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند نقش شایسته‌ای در رونق اقتصادی ایفا کند.

رونق اقتصادی

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای عالی پول و اعتبار با اشاره به اهمیت تحقق سیاست‌های کلی اشتغال و نقش به‌سزای آن در بهبود وضعیت معیشت و رفاه اقشار کم درآمد بیان داشت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه می‌تواند نقش به‌سزایی در رونق اقتصادی کشور ایفا کند.

توانمندسازی افراد

بهمن طاهرخانی، رییس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به آیات و روایت متعدد در دین مبین اسلام، باور به قرض‌الحسنه و اشاعه آن را زمینه‌ساز بسط عدالت اقتصادی دانست و گفت: این باور باید ثمره و نتیجه خود در میدان عمل را فارغ از ذهن سیاستمداران، متفکران اقتصادی و مردم به نحو شایسته‌ای نشان دهد.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح‌های گوناگون را نشانه‌ای از ظرفیت‌های عقد قرض‌الحسنه دانست که به شایستگی در شعب این بانک آشکار شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در بسیاری از طرح‌های ارائه شده این بانک درباره کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه نگاه ویژه‌ای شده است. پرداخت تسهیلات به زندانیان آزاد شده، اعطای وام به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اجرای طرح‌های پیوند مهرایران، رویش باور، سفیران سلامت، بانکداری اجتماعی، اندوخته خانواده مهر ایران و اندوخته بانوان مهر ایران می‌تواند به توانمند سازی افراد کمک شایانی کند.

نقش مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد با اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات و ثروت در طبقات مختلف جامعه گفت: بخشی از معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، طلاق و ... ریشه در مشکلات مالی و اقتصادی دارد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای وام‌های ارزان قیمت و قرض‌الحسنه نقش موثری در کاهش این آسیب‌ها داشته است.

تأمین مایحتاج ضروری و بهبود معیشت جامعه

سردار سعید منتظرالمهدی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تأمین مایحتاج ضروری و بهبود معیشت جامعه تصریح کرد: پاس نهادن به پلیس مردم و توجه به توانمندسازی و پرداخت تسهیلات به آنان توسط این بانک در راستای ایجاد و افزایش امنیت در جامعه است که جای سپاس دارد.

وی افزود: بخش عظیمی از آسیب‌های متعدد و متنوع که در کشور ما وجود دارد با یکی دو جلسه مددکاری کاملاً قابل رفع است. در سال گذشته حدود ۷۶ درصد از پرونده‌هایی که به دوایر مختلف ما ارجاع شده با حضور در مراکز مشاوره حل و فصل و از چرخه انتظامی خارج شده است.

معاون اجتماعی ناجا بیان ساخت: در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها ایجاد کرده‌ایم، که بسیاری از آسیب‌ها با یکی دو جلسه مراجعه به این بخش قابل رفع است. هر چند تنوع مشکلات اجتماعی زیاد است اما بسیاری از آن‌ها راهکارهای علمی دارند.

وی ادامه داد: در گذشته در خانواده‌ها افرادی بودند که راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دادند اما اکنون فقدان آنان و عدم فرصت گفتمان در جمع خانواده که ناشی از والدین شاغل و فرزندان رها شده می‌باشد، معضلاتی را ایجاد کرده است.

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: بخشی از این آسیب‌ها به بیکاری و کمبودهای مالی مربوط می‌شود که خیلی از آن‌ها با پرداخت ۲ یا ۳ میلیون تومان برطرف می‌شود و خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این زمینه گام‌های موثری برداشته است؛ این بزرگترین خدمتی است که شما انجام می‌دهید و جای تقدیر و تشکر دارد.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه

سرهنگ صفدری، فرمانده سپاه امامت تبریز بیان داشت: تقویت همکاری‌ها و انتقال بخشی از گردش مالی و سپرده گذاری‌های جامعه خیرین، سازمان‌ها و نهادها در شعب بانک قرض‌الحسنه مهرایران می‌تواند کمک شایانی به افزایش توان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه داشته باشد.

وی افزود: با جذب و تمرکز حساب‌های خیرین در این بانک می‌توان موجبات توانمندی و بهبود وضعیت معیشتی اقشار محروم جامعه را فراهم کرد.

صفدری با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت خیرین جامعه در حل نیازهای اساسی نیازمندان اضافه کرد: کمک‌های خیرین و سپرده گذاری سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر این بانک به هموطنان دارد.

آشنایی با مفهوم ریسک

سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین ضمن تقدیر از مساعدت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارائه تسهیلات بیان داشت: رفتار سپرده‌گذاران در قبال دریافت سود بانکی تغییر کرده است و با مفهوم ریسک آشنا شده‌اند؛ به همین علت افراد بیشتری با استقبال از سبد محصولات بانک‌های قرض‌الحسنه حاضرند سپرده‌های خود را به شعب این بانک انتقال دهند.

ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار ضعیف جامعه

حمیدرضا الله بداشتی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر ضمن تقدیر از عملکرد بانک افزود: توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار ضعیف جامعه فصل مشترک اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بسیج سازندگی است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: متاسفانه بخشی از وام‌های پرداختی در قالب ایجاد اشتغال در این مسیر استفاده نشده است و این موضوع لزوم آسیب‌شناسی تسهیلات پرداختی بانک‌های تجاری را بیش از بیش آشکار می‌سازد.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر استان قزوین تصریح کرد: بسیج یک نیروی مردمی است و از نزدیک با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و می‌تواند نقش حلقه اتصال پرداخت تسهیلات را به نیازمند واقعی ایفا کند.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان می‌توان به کمک بانک‌ها اقدامات شایسته‌ای در زمینه اشتغال پایدار انجام داد.

کمک به نیازمندان و اهتمام به امر مهم اقتصاد مقاومتی

تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: نقش بی‌بدیل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کمک به آسیب دیدگان از زلزله، اقدامی ارزشمند و خداپسندانه و در راستای کمک به نیازمندان و اهتمام به امر مهم اقتصاد مقاومتی است.

بانکداری اسلامی راه حل اساسی بسیاری از مشکلات

رشیدیان، استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهرایران از دستاوردها و افتخارات این نظام مقدس است و همه مسئولان می‌بایست برای هرچه قوی‌تر شدن این بانک هرآنچه لازم است را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بانکداری اسلامی راه حل اساسی بسیاری از مشکلات است و امیدواریم در آینده، همه بانک‌ها به این سمت و سو حرکت کنند.

نعمتی برای مسئولان خدمت‌گزار

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مردم نیازمند طرف حساب است و به درخواست‌های ضعیف‌ترین اقشار جامعه در مقایسه با سایر بانک‌ها رسیدگی می‌کند.

وی افزود: فعالیت این بانک علاوه بر یک کار بانکی، اقدامی خداپسندانه است و کمک به مردم نیازمند به عنوان نعمتی برای مسئولان خدمت گزار محسوب می‌شود.

توسعه بانکداری اسلامی در بستر قرض‌الحسنه

گراوند، استاندار بوشهر بیان داشت: اهتمام کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، نقش موثری در بهبود معیشت مردم و ارتقای جایگاه بانک قرض‌الحسنه مهرایران داشته است.

وی افزود: این بانک با دیدگاه خیرخواهانه فعالیت‌های مثبت و مطلوبی در عرصه‌های اشتغالزایی، بهداشت و درمان، معیشت و ازدواج جوانان دارد و خدمات و طرح‌های تسهیلاتی آن، گره گشای آحاد جامعه می‌باشد.

استاندار بوشهر، نیروی انسانی جوان، مستعد و با انگیزه را از سرمایه‌های بانک دانست و گفت: توجه، تفکر و تعهد کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهرایران یکی از نقاط قوت آن است که امکان توسعه بانکداری اسلامی در بستر قرض‌الحسنه را برای اقصی نقاط کشور فراهم آورده است.

پرچمدار بانکداری ناب اسلامی

اسماعیل تبادار، استاندار فارس گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است با تمرکز بر سنت نیکوی قرض‌الحسنه، اقشار ضعیف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به رقابت بانک‌ها در استان فارس گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان پرچمدار بانکداری ناب اسلامی توانسته است بدون توجه به نرخ سود دهی و با تکیه بر اعتقادات و باورهای مذهبی مردم در سیستم بانکی به رقابت بپردازد.

بالا بردن انگیزه‌های کاری و کاهش نرخ بیکاری

محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: رفع نیازهای ضروری مردم بویژه اقشار کم درآمد جامعه از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه طرح‌های حمایتی می‌تواند در بالا بردن انگیزه‌های کاری و کمک به فراهم آوردن مقدمات اشتغالزایی در کاهش نرخ بیکاری مؤثر باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های تولیدی با تقویت همکاری‌های دوجانبه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانند با افزایش بهره وری نیروی انسانی، سهم بیشتری از تولید را به خود اختصاص دهند.

بهبود عملکرد نیروی کار

محمد فتوت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان؛ با تاکید بر جایگاه افزایش بهره‌وری و توجه ویژه به آن در برنامه ششم توسعه اظهارداشت: خدمات و طرح‌های تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارتقای سطح رفاه کارکنان و کاهش دغدغه‌های مالی آنان می‌توانند سهم به‌سزایی در بهبود عملکرد نیروی کار داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف محول شده از سوی دولت به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی و کارآفرینی گفت: خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی تکلیف شده، عملکرد ارزشمندی را ارائه داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

تحقق اقتصاد مقاومتی

علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهرایران در حوزه‌های مختلف بانکداری اسلامی و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور را مؤثر دانست و گفت: این بانک به خوبی مقوله بانکداری اسلامی را در جامعه نهادینه کرده و با خدمات مناسب و شایسته خود می‌تواند نقش به‌سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی افزود: توجه مردم جزیره قشم به به بانک‌های قرض‌الحسنه نشات گرفته از فرهنگ دینی و اسلامی است و هویت فرهنگی مردم منطقه از اهمیت باورهای اعتقادی میان مردم نشات می‌گیرد.

تحقق مسئولیت اجتماعی

ثمینی، فرماندار بجنورد و معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تحقق مسئولیت اجتماعی خود، موفق عمل کرده و ماهیت و جایگاه آن در نظام بانکی کشور بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید