دولت فرانسه خواستار برقراری آرامش بعد از خشونت‌های سه‌شنبه در نانت شد

بعد از درگیری روز سه‌شنبه پلیس با معترضان به مرگ یک راننده جوان که تلاش کرده بود ایست بازرسی را رد کند، وزیر کشور خواستار برقراری آرامش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان فرانسوی در اعتراض به کشته شدن این راننده جوان توسط یکی از نیروهای پلیس به خیابان‌ها آمدند.

این حادثه عصر سه‌شنبه حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی پس از آن روی داد که پلیس خواستار توقف یک خودرو به علت تخلف راننده شد و از آنجا که هویت رانندۀ خودرو مشخص نبود، درنهایت به ماموران پلیس دستور داده شد که راننده را با خود به ایستگاه پلیس ببرند.

در واکنش، رانندۀ جوان در حالی که تظاهر به خارج شدن از خودرو می‌کرد به افسر پلیس حمله کرد و منجر به زخمی شدن او شد. در این زمان یکی از همکاران این مامور پلیس به سمت رانندۀ متخلف شلیک می‌کند که منجر به زخمی شدن و درنهایت مرگ او در راه بیمارستان می‌شود.

پس از این حادثه معترضان خشمگین چندین خودرو را آتش زده و به مراکز پلیس کوکتل ملوتوف پرت کردند. همچنین آنها دست به ایجاد آتش در برخی مناطق زدند.

در همین راستا وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: من از همه می‌خواهم که آرامش را به طور کامل برقرار کنند و به قانون به طور کامل احترام بگذارند.

تحقیقات پلیس درباره اقدام این مامور در حال انجام است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید