جشنواره موسیقی , کویرنشینان , یزد " />

جشنواره موسیقی کویرنشینان در یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - دومین جشنواره موسیقی کویرنشینان روز چهار شنبه با حضور تعدادی از هنرمندان و جمعی از مسئولان محلی در شهر یزد آغاز شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره که به مدت سه روز ادامه دارد، 12 گروه سنتی و 8 گروه پاپ در بخش استانی و پنج گروه در بخش منطقه ای رقابت می کنند.
محمود دهقان هراتی افزود: 2 روز نخست جشنواره به صورت استانی و روز پایانی آن به صورت منطقه ای و با حضور گروه های موسیقی از استان های اصفهان، کرمان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی و یزد برگزار می شود.
وی ادامه داد: شاخه ‌های مختلف این جشنواره شامل گروه‌ نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی، آهنگسازی موسیقی ایرانی، آهنگ ‌سازی ارکسترال و پژوهش است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار کرد: فردین خلعتبری از اساتید برجسته موسیقی رییس هیات داوران جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد است و تاجبخش و اردشیر کامکار نیز دیگر اعضای هیات داوران جشنواره هستند.
دهقان هراتی، هدف از برگزاری جشنواره یادشده را پاسداشت قرن ‌ها تلاش مردمان صبور خطه کویر در حفظ حیات و یادآوری همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش موسیقی با فرازهای درخشان معاصر ایران عنوان کرد.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره جمعه این هفته در سالن همایش های فجر آزادشهر برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند بلیت رایگان این جشنواره را از پایگاه اینترنتی یزد کنسرت تهیه کنند.
نخستین جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد اواخر فروردین 1395 با حضور 28 گروه به مدت سه روز در این شهر برگزار شد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر همه ساله میزبان برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری بین المللی، منطقه ای و استانی است.
7532/ 2047/

نظر خود را ثبت کنید