شهردار مطرح کرد:

طلب 700 میلیاردی شهرداری سمنان از دستگاه‌های اجرایی

  • تاریخ انتشار : 1397/4/13 ساعت : 13:54 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
شهردار سمنان گفت: شهرداری حدود 700 میلیارد ریال طلب از نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و اداری استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر محمد ناظم رضوی بر لزوم وصول این مطالبات تاکید و اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که امسال 30 تا 40 میلیارد تومان از این مطالبات وصول شود.

وی از تاکید ویژه استاندار بر ضرورت پرداخت مطالبات شهرداری خبر داد و افزود: دستگاه‌ها و ادارات هرچه در پرداخت منابع و مطالبات شهرداری همکاری بیشتری با مدیریت شهری داشته باشند، امکان خدمات‌دهی بیشتری در شهرداری مرکز استان فراهم خواهد شد.

شهردار سمنان با بیان اینکه شهرداری سمنان با توجه به ظرفیت‌های این شهر به آن جایگاهی که در خور آن است نرسیده تصریح کرد:  شهرداری سمنان باید در رده‌بندی شهرداری مراکز استان‌ها جایگاه بالاتری پیدا می‌کرد اما بت وجو تلاش زیاد مدیران شهری پیشین به دلایلی به این مهم نرسیده و تلاش ما بر این است که باوجود سختی کار، جایگاه سمنان را تا حد امکان در بین شهرداری‌های مراکز استان‌ها ارتقاء دهیم.

وی از رکود در ساخت‌و سازها در یک دهه اخیر به عنوان یکی از عوامل موثر در عدم توسعه شهری در سمنان نام برد و گفت: به‌دلیل همین رکود، عدم درآمدهای پایدار و مشکلاتی که اقتصاد شهری با آن روبرو است متاسفانه منابع شهرداری کفاف هزینه‌های آن را نمی‌دهد.

رونق در ساخت و ساز شهری با بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده

وی با بیان اینکه باید بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود از همسویی همه مدیران ارشد استان در لزوم توسعه شهری سمنان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه در همین ارتباط استانداری سمنان، نماینده مردم و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استان و شهرستان همکاری بسیار خوب و نزدیکی با شهرداری دارند از این رو امیدواریم که بتوانیم گام‌های موثری در جهت رشد و توسعه شهری در این شهر تاریخی برداریم.

ناظم رضوی با بیان اینکه انتظارات مردم علی‌رغم به‌حق بودن، زیاد و بضاعت شهرداری کم است گفت: شهرداری به دنبال رصد زمینه‌هایی برای ایجاد درآمدهای جدید و پایدار شهری است تا بتواند که بودجه پیش‌بینی شده امسال را محقق کند.

این مدیر شهری با تقدیر از توجه ویژه دولت به پروژه‌های شهری به طرح بازآفرینی شهری و تاکید ویژه رئیس‌جمهوری برآن اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح به ریاست فرمانداران و با دبیری شهرداری‌ها کلید خورده و انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح ساخت و ساز در شهرها رونق تازه‌ای بگیرد.

وی از این طرح دولت تدبیر و امید به‌عنوان یک اتفاق مبارکی نام برد و افزود: قرار است با این طرح یک تحرک جدی در حوزه مسکن و ساخت و ساز با تمرکز بر بافت‌های فرسوده شکل بگیرد.

اصلاح ورودی‌ها و خروجی‌های شهر سمنان

ناظم رضوی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر سمنان ظرفیت خوبی دارد ادامه داد: این طرح می‌تواند اقتصاد شهری را فعال و تحرکی در بین فعالان ساخت‌وساز که از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها است ایجاد کند.

شهردار سمنان از آمادگی شهرداری سمنان برای همکاری ویژه در اجرای این طرح خبرداد و گفت: قرار است که شهرداری‌ها با صدور رایگان مجوزها، بانک‌ها با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و مسکن و شهرسازی و دیگر نهادها از طرق دیگر به اجرایی شدن این طرح که به نظر می‌رسد نقاط ضعف طرح‌های قبلی را ندارند، کمک کنند.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات عمرانی شهرداری در بافت تاریخی شهر گفت: با بدنه‌سازی و کف‌سازی که در برخی مناطق تاریخی شهر شروع شده امیدواریم در آینده به رونق گردشگری در این شهر تاریخی کمک کنیم.

پیش‌بینی 140 پروژه شاخص شهری در سمنان

این مدیر ارشد شهری از پیش‌بینی 140 پروژه شاخص شهری در شهرداری مرکز استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف شهری و از جمله فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، ترافیک و...تعریف شدند.

وی به مشکل کم‌آبی در شهر سمنان و تاثیر آن بر پروژه‌های فضای سبز اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم که با انتقال آب بین‌حوضه‌ای از خزر به کویر مرکزی مشکلات ما در این حوزه مرتفع شود.

ناظم رضوی با بیان اینکه قطعات سبز بسیار خوبی برای شهر سمنان پیش‌بینی کردیم اظهار کرد: امید است که با اجرایی شدن طرح فاضلاب و امکان استفاده از پساب‌ها، امکان اجرایی شدن این پروژه‌ها و تکمیل قطعات سبز شهر سمنان فراهم شود.

وی آب را از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه شهری برشمرد و افزود: متاسفانه طرح استفاده از پساب‌ها به کندی پیش می‌رود.

وی از اصلاح شبکه‌های ورودی و خروجی شهر سمنان به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری در شهرداری مرکز استان نام برد و اظهار کرد: اصلاح ورودی‌های شرقی و غربی سمنان با هدف استفاده از ظرفیت مسافران و زوار در اولویت برنامه‌های شهرداری است. ضمن اینکه تلاش ما بر این است که پروژه‌ها به گونه‌ای اجرایی شوند که مسافران را به ورود به شهر و اقامت در آن ترغیب کنند.

بهره‌برداری از فاز اول پارک بانوان تا پایان امسال

وی با بیان اینکه قرار گرفتن سمنان در مسیر پرتردد امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س) فرصت بسیار خوبی است اضافه کرد: در همین راستا ایجاد پایگاه‌های اسکان و پذیرایی از زوار به عنوان یکی از طرح‌های شاخص در دستور کار شهرداری مرکز استان قرار دارد.

شهردار سمنان از تکمیل پروژه پارک بانوان به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرداری نام برد و گفت: فاز اول این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از برنامه‌ریزی برای انتقال واحدهای بازیافتی داخل شهر و جاده نظامی به شهرک بازیافت خبر داد و افزود: طرح انتقال زندان به خارج از شهر نیز از طرح‌های دیگری است که با جدیت دنبال می‌شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید