ابراز تاسف خارطوم نسبت به هشدار آمریکا به اتباعش در سودان

وزارت خارجه سودان نسبت به هشدارهای سفارت آمریکا در خارطوم به اتباع آمریکایی ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه سودان در این باره اعلام کرد، هشدار سفارت آمریکا در خارطوم زمانی مطرح شده که سودان شاهد فضای مثبت سیاسی و امنیتی است و طی هفته‌های گذشته از حمایت شماری از کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آن سازمان ملل، اتحادیه‌های اروپا، آفریقا و اتحادیه عرب برخوردار بوده است.

وزارت خارجه سودان همچنین افزود: این هشدار آمریکا در زمانی مطرح شده است که توجیهات عینی برای آن هشدارها وجود ندارد و این هشدار مغایر با فضای مثبتی است که اخیرا این فرصت را به هیئتی از سفارت آمریکا جهت سفر به دارفور و آمد و شد با آزادی هرچه تمام‌تر در تمامی مناطق آن داد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: این هشدارها حقایق و واقعیت‌های دارفور را در دو ایالت کردفان جنوبی و نیل آبی نادیده می‌گیرند و با گزارش‌های سازمان ملل در تناقض هستند. در آخرین گزارش‌ سازمان ملل در مورد بازنگری در استراتژی استقرار نیروهای "یونامید" به ادامه اجرای استراتژی خروج هیئت یونامید توصیه شده است.

وزارت خارجه سودان که به دنبال ادامه نقشش در پیشبرد روند رایزنی دوجانبه و سازنده به دلیل عادی‌سازی روابط میان آمریکا و سودان است که منافع هر دو را در نظر می‌گیرد، از  آمریکا خواست تا در هشدار خود به اتباع آمریکایی در سفر به سودان بازنگری کند.

سفارت آمریکا در خارطوم پیشتر نسبت به سفر اتباع آمریکایی به سودان و رفت و آمد به اقلیم دارفور، نیل آبی و کردفان جنوبی به بهانه وجود تهدیدات تروریستی و نبود امنیت در دارفور هشدار داده بود.

انتهای پیام  


نظر خود را ثبت کنید