ابلاغ طرح جامع 3 شهر گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: طرح جامع شهرهای بندرگز، آق‌قلا و سرخنکلاته پس از سیر مراحل تصویب در شورای ‌عالی شهرسازی و معماری ایران، به شهرداران این شهرها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، «حسین محبوبی» اظهار کرد: طرح‌های جامع این سه شهر همراه با اسناد و مدارک آن شامل نقشه‌های کاربری، محدوده و پهنه‌بندی حریم، شبکه‌بندی معابر و ضوابط و مقررات اجرائی و دیگر اسناد توسعه‌ای آن برای اجرا تا افق سال 1405 ابلاغ شده است.

وی افزود: طرح‌های توسعه و عمران شهری یا طرح جامع، اسناد توسعه بلند مدت شهر برای شهرداری‌ها هستند که در این طرح‌ها برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و دیگر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به‌عنوان سند اجرایی و الزامی در ساخت و سازها در دستور کار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

محبوبی خاطرنشان کرد: طرح جامع شهرهای بندرگز، آق‌قلا و سرخنکلاته با بررسی‌ها از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و با رعایت مصوبات و قوانین شورایعالی در محدوده‌های به مساحت حدود 516 هکتار برای شهر بندرگز، 1236 هکتار برای شهر آق‌قلا، 160هکتار برای شهرسرخنکلاته مورد تصویب قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: برای تهیه این طرح‌ها بالغ بر 1260 میلیون ریال از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است.

وی با اشاره به این‌که تهیه این طرح‌ها از سال 1390 در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان قرار داشت، گفت: با ابلاغ این طرح‌ها برابر ماده 7 قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای شهرداری شهرهای بندرگز، آق‌قلا و سرخنکلاته لازم‌الاجرا می‌شود.

این مقام اجرایی گلستان خاطرنشان کرد: برابر این طرح تمام اقدامات شهرداری برای توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذی‌ربط امکان‌پذیر بوده و ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیر اساسی نیز، منوط به رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورای‌عالی خواهد بود.

محبوبی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون علاوه‌بر طرح‌های فوق، پیگیری تصویب  طرح تفصیلی ناحیه سه شهر گرگان، طرح تدقیق محدوده شهر گرگان و طرح تفصیلی شهر علی‌آبادکتول در مراجع ذی‌صلاح قانونی از اهم اقدامات حوزه معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل در بخش طرح‌های توسعه شهری و معماری بوده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید