مدیرکل امور روستایی فارس عنوان کرد:

لزوم اصلاح اعتبارات روستایی در فارس

  • تاریخ انتشار : 1397/4/13 ساعت : 15:31 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اعتقاد دارد که حجم اعتبارات تخصیصی به روستاهای استان فارس نیازمند اصلاح بوده و باید ارزش افزوده متناسب به روستاها تعلق گیرد.

‌سید کمال پاک‌فطرت در گفت و گو با ایسنا‌، تصریح کرد: استان فارس با دو هزار و 112 دهیاری و چهار هزار و 152 روستا ۲۰۰ میلیارد تومان و تهران با حدود ۴۰۰ روستا هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

پاک‌فطرت همچنین به نقش مهم دهیاران در حل مشکلات و رسیدگی به به امور روستاها اشاره و تاکید کرد: امروز مدیریت روستا بدون دهیار هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ پیشبرد اهداف نظام و دولت مشکل‌آفرین است.

وی همچینن ادامه داد: به دلیل اینکه فارس استانی با پایه شغلی کشاورزی است لذا نسبت به استان‌های دیگر در سطح پایین‌تری به لحاظ بودجه روستایی و دهیاری‌ها قرار دارد اما در عین حال، اقدامات شاخص و قابل توجهی در بحث توسعه روستاها انجام شده است .

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با تاکید بر لزوم اهمیت قائل شدن برای کار دهیاران و نقش آنان در پیشبرد امور روستاهاٰ گفت: با همکاری نمایندگان و فرمانداران استان فارس و پیگیری و مکاتبات انجام شده با مراجع ذی‌ربط در تلاشیم تا هرچه سریعتر حق و حقوق و مطالبات باقی مانده روستاها و دهیاری‌ها پرداخت شود‌.

پاک‌فطرت با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها، گفت: دهیاران به عنوان مدیران روستاها از بدو تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها مشغول به فعالیت شدند و امروز مدیریت روستاها را بر عهده دارند.

وی با یادآوری اینکه در تقویم جمهوری اسلامی 14 تیرماه به عنوان به روز شهرداری و دهیاری نامگذاری شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی مراسمی با حضور استاندار محترم فارسٰ آیین تجلیل از دهیاران این استان برگزار خواهد شد.

پاک فطرت زمان برگزاری این مراسم را پنجشنبه ۱۴ تیرماه اعلام و اضافه کرد: در این مراسم ضمن تجلیل از تمام دهیاران، ۵ دهیار نمونه‌ی استان فارس معرفی می‌شوند.

به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال و کارآفرینی، همیاری و همکاری با سایر دستگاه‌ها و جذب اعتبارات گردشگری و بوم‌گردی از شاخص‌های مد نظر در ارزیابی عملکرد دهیاران و انتخاب دهیاران نمونه بوده است.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: این مراسم در سالن شهید امامی استانداری فارس با حضور دهیاران استان برگزار خواهد شد‌.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید