امام جمعه شیراز عنوان کرد:

قصد دشمن بزرگ جلوه دادن مشکلات است

  • تاریخ انتشار : 1397/4/15 ساعت : 15:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
امام جمعه‌ شیراز با بیان اینکه مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... واقعیت جامعه است که مردم و مسئولان از آن مطلع هستند؛ لزوم وحدت و یکپارچگی برای حل مشکلات را یادآور شد و تاکید کرد که قصد دشمن بزرگ جلوه‌ دادن مشکلات است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه‌‌ شیراز با اشاره به آیه‌ 90 از سوره‌ مبارکه‌ نمل و یادآوری اینکه خداوند در همه نکات را در این آیه بیان فرموده است، لزوم تکرار آن را متذکر شد و گفت: گاهی باید یک موضوع را تکرار کرد تا برادران و خواهران و عزیزانی که حواسشان نیست، برایشان تکرار شود.

وی با بیان اینکه آنچه مردم را نگران کرده بی‌عدالتی است و خداوند به عدل امر فرموده، گفت: اگر عدالت در اجتماع بیاید این همه نگرانی سیاسی و اجتماعی نخواهد بود؛ خدا امر می‌کند به اینکه کارتان را خوب انجام دهید.

او با بیان اینکه رئیس‌جمهوری بر لزوم افزایش ساعت کار مدیران و مسئولان تاکید دارد؛ این افزایش ساعت کار را به معنای نشستن در اتاق کار ندانست و گفت: این یعنی اینکه برای رضای خداوند بیشتر کار کنیم، شده این مدت ربع ساعت باشد؛ در این صورت مردم حس می‌کنند که عده‌ای آنها و مشکلاتشان را درک کرده‌اند.

امام جمعه‌ شیراز با تصریح اینکه چه خوب بود که اداره‌های ما مظهر انجام خوب کارها باشند؛ یکی از گلایه‌های مردم را خوب کار نکردن ادارات عنوان و اضافه کرد که همه باید نسبت به امور یکدیگر حساس باشیم؛ مردم هم نسبت به امور یکدیگر رسیدگی کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند ما را از انجام کارهای زشت منع کرده است گفت: کارهای زشت مقدماتی دارد و ما باید سعی کنیم از این مقدمات هم پرهیز داشته باشیم؛ گفت: هفته‌ عفاف و حجاب در پیش است؛ گاهی می‌بینیم مرد یا زنی حجاب خود را رعایت نکرده و این مقدمه‌ی کار زشت و فساد و فحشا است.

او با تاکید براینکه خداوند فرموده باید جلوی فحشا را گرفت؛ تصریح کرد: کسی نگوید من آزاد هستم؛ بله آزاد هستی اما آیا آزادی ما به آن معنی است که دیگران را منحرف کنیم و به فحشا بکشانیم؛ باید همه آنچه دستور داده می‌شود برای ممانعت از منکر و فحشا را جدی گرفت.

آیت‌الله دژکام مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... واقعیت‌های جامعه امروز است و رهبر معظم انقلاب هم که در راس نظام اسلامی قرار دارند فرمودند که این مشکلات باید حل شود، گفت: متاسفانه بعضی از ما وقتی با مسئله‌ای مواجه می‌شویم گاهی صورت مسئله را پاک می‌کنیم؛ وای به حال کسی که می‌خواهد اینگونه عمل کند؛ زیرا مسئله با این کار بزرگتر خواهد شد.

او با بیان اینکه باید مسائل جامعه به‌درستی بررسی و راهکارهایی برای حل آنها عملیاتی شود، گفت: به این نکته توجه داشته باشید که دشمنان در جنگ رسانه‌ای علیه ما می‌خواهند مشکلات را بزرگتر از آنچه هست نشان دهند؛ ما مسائلی داریم که خودمان آنها را می‌دانیم اما آنطور که دشمنان مطرح می‌کنند قصد بزرگ جلوه دادن مشکل را دارند.

امام جمعه‌ شیراز با تصریح اینکه نباید جنگ روانی را در مقابل دشمن باخت، گفت: ما در سال‌های اول انقلاب و دوران جنگ تحمیلی روزهای سخت‌تری نسبت به امروز داشتیم و آن را از سر گذرانده‌ایم و سیاهی به زغال ماند.

او گفت: باید به دشمن فهماند که ما و مردم بهتر از آنها مشکلات را می‌شناسند و صبورانه و با استقامت به این مسائل دست و پنجه نرم کرده و آنها را حل می‌کنند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به وعده‌ی خداوند در مورد پیروزی مومنان؛ گفت: امروز ببینید در رده‌ عالی نظام مسئولان و مدیران متوجه شده‌اند که خط کشی سیاسی و حزبی جواب نمی‌دهد. ما همه یک ملت هستیم و یک کشور و در مواجهه با یک دشمنانی که قصد بزرگ کردن مشکلات را با هدف خسته کردنمان دارند.

او با اشاره به موضع‌گیری‌ها و سخنان 2 هفته‌ی اخیر رئیس جمهوری و همراهی فرماندهان عالی‌رتبه‌ی سپاه با رئیس‌جمهور، گفت: این نشان می‌دهد که همه در مقابل دشمن یک ید واحده هستیم و مشت کوبنده‌ای به دهان ترامپ و آمریکای جنایتکار خواهیم زد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اقداماتی را باید در کشور انجام داد؛ توصیه‌ مقام معظم رهبری در خصوص کار جهادی را یادآور شد و گفت: باید توصیه‌ی آقا را در باب مدیریت جهادی جدی گرفت؛ مدیران ما نباید بگویند موظفی ما این میزان است؛ نباید به میز مسئولیت چسبید؛ کسی که می‌تواند باید به میدان بیاید؛ جهادی یعنی باید وسط میدان عمل باشیم آنهم با تمام توان.

او گفت: امروز شاهد یک ماراتن هستیم که باید در آن بدون توقف حرکت و کار و تلاش کرد؛ دولت هم متوجه این قضیه شده و همه ما هم این مطالبه را از مدیریت کشور داریم که جهادی کار کنند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه خداوند به مومنان در قبال تلاشی که انجام می‌دهند وعده‌ی یاری داده است، گفت: هر جا که مدیران جهادی کار کرده‌اند خداوند گره‌گشا بوده است.

امام جمعه‌ شیراز با اشاره به جلسه‌ای که با حضور مدیر ارشد و نمایندگان استان فارس در مجلس در تهران برگزار شد؛ از همراهی و همدلی همه برای حل مشکلات خبر داد و این نگاه و حرکت را قدمی بزرگ برای فارس قلمداد کرد.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌ی اول نماز جمعه‌ی شیراز با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه، لزوم توجه به اندیشه‌ها و نشر فرمایشات و توصیه‌های آن حضرت خصوصا در فضای مجازی برای بهره‌گیری در مدیریت بهتر جامعه و حل مشکلات و مسائل را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه‌ شیراز با اشاره به توصیه‌های اکید حضرت امام صادق(ع)، تاکید کرد که در مواجهه با خطاکارانی که محبت اهل بیت را در دل دارند و متوجه خطای خود شده و به دنبال جبران آن هستند؛ نباید صفر و صدی عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس توصیه‌های حضرت امام صادق (ع) را راهگشا در تمام امور دانست و بر لزوم انتشار این توصیه‌ها در فضای مجازی توسط فعالان فرهنگی تاکید کرد.

آیت‌الله دژکام گفت: آتش‌به اختیاری یعنی اینکه نیازهای جامعه را طبق سفارش‌های امام صادق(ع) جواب دهیم، نه اینکه دست روی دست بگذاریم و حداکثر کار ما این باشد که نق بزنیم.

امام جمعه شیراز به بخشی از توصه‌های حضرت امام صادق(ع) به عبدالله ابن جندب که از شاگردان آن امام محسوب می‌شد، اشاره و خاطرنشان کرد: امروز شیطان با جنگ نرم بساطش را پهن کرده و اغلب تبلیغاتش علیه ایران و نظام اسلامی ایران است؛ می‌خواهد مومنانی که دلشان پی محبت اهل بیت است را از مسیر خارج کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید