دو هزار متر از عرصه جنگلی "سالار تپه بهشهر" در آتش اعتیاد سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر از آتش گرفتن دو هزار مترمربع از عرصه جنگلی سالار تپه توسط معتادان خبر داد.

علی باقری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت 11 صبح امروز جمعه 15 تیر خبری مبنی بر آتش سوزی عرصه جنگلی سالارتپه بهشهر به سازمان آتش نشانی این شهرستان اعلام شد که بلافاصله ماموران آتش نشانی و منابع طبیعی به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی افزود: با وجود صعب العبور بودن منطقه مورد نظر، شدت گرمای هوا و وزش باد؛ خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی شهرداری بهشهر و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و کمک نیروهای مردمی؛ آتش در ساعت 15 به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی دو هزار مترمربع از عرصه های منابع ملی تحت عنوان منطقه سالار تپه طعمه حریق شد که پوشش گیاهی علفی و تنه درختان سوزنی برگ در این عرصه جنگلی آسیب دیدند.

باقری گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده علت آتش سوزی عامل انسانی بوده است که متاسفانه برخی افراد برای مصرف مواد مخدر به این منطقه جنگلی رفتند و آتش روشن کردند که به دامن طبیعت سرایت کرد و به دلیل وزش باد و گرمای هوا؛ آتش گسترش پیدا کرده است. 

وی تصریح کرد: متخلفان به محض مشاهده شعله ور شدن آتش از منطقه متواری شدند که موضوع در حال بررسی است تا متخلفان به مراجع قضائی معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، در سال 95 حدود 17 هکتار از اراضی جنگلی سالارتپه که از عرصه های منابع ملی بوده به منظور توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و افزایش سرانه فضای سبز شهروندان به پارک ملت بهشهر الحاق شد و پس از واگذاری به شهرداری بهشهر؛ پروژه گردشگری پارک جنگلی سالارتپه کلید خورد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید