استقبال کم‌سابقه سمنانی‌ها از جشنی برای غذا

  • تاریخ انتشار : 1397/4/16 ساعت : 13:50 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
دبیر اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در سمنان گفت: با توجه به استقبال گسترده مردمی از جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در سمنان، هم استانی‌ها خواستار تداوم برگزاری این جشنواره‌ها شدند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: هم استانی‌ها با استقبال چشمگیر از این جشنواره و با ارائه پیشنهاد به صورت حضوری یا ارسال پیام های متعدد در فضای مجازی، خواستار برگزاری جشنواره‌های مشابه شدند.

وی با بیان اینکه شور و نشاط مردم در این جشنواره مشهود بود، گفت: استقبال شرکت‌کنندگان در بخش رقابت عمومی آشپزی به حدی بود که این رقابت در روز دوم تمدید شد. حضور بیش از 50  آشپز حرفه‌ای نیز در روز دوم برای رقابت در بخش حرفه‌ای رقابت‌ها به جشنواره غنا بخشیده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: تمامی غذاهای ارائه شده در بخش عمومی، از غذاهای محلی استان سمنان بوده و به خوبی سفره آرایی شده بودند.

وی نکته قابل توجه در این جشنواره را استقبال شرکت کنندگان در سنین مختلف از 18 تا 60 سال عنوان کرد و افزود: با این حال، بیشتر شرکت‌کنندگان را قشر جوان تشکیل می‌دادند.

دوست محمدی برپایی 72 غرفه نمایشگاهی و اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره اعلام کرد و گفت: مردم استان سمنان استقبال خوبی از برنامه‌های جنبی جشنواره داشتند.

وی گفت: اجرای موسیقی محلی چاشم و اجرای موسیقی محلی تلوبین میامی و اسب چوبی روستای مزج شاهرود از جمله برنامه‌های شاد جشنواره بود که با استقبال چشمگیر مردم همراه شد.

دوست محمدی با قدردانی از استقبال و میزبانی شایسته مردم سمنان از عوامل برگزاری این جشنواره، گفت: حضور پرشور مردم سمنان در نمایشگاه به غرفه داران دلگرمی داد و غرفه داران نیز از فروش محصولات و استقبال مردم رضایت داشتند.

دبیر جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی سمنان گفت: مردم به صورت حضوری و در فضاهای مجازی این جشنواره را خوب ارزیابی کردند و از سازمان میراث فرهنگی برای فراهم کردن چنین فضاهایی برای افزایش شور و نشاط اجتماعی قدردانی داشتند.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در سمنان از 13 تا 15 تیرماه در سمنان برگزار شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید