استاندار فارس:

حضور زنان در ورزشگاه‌ها برهم زننده موازنه‌ اجتماعی نیست

  • تاریخ انتشار : 1397/4/17 ساعت : 15:22 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
استاندار فارس با تاکید براینکه هنوز هم با محدودیت‌هایی برای واگذاری مسئولیت‌ها به زنان وجود دارد، تصریح کرد که نقش‌آفرینی بهتر زنان در عرصه‌های اجتماعی را باور دارد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل تبادار یکشنبه 17 تیر در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان در استان فارس، خاطرنشان کرد: امروز زنان به خوبی بر فضای عمومی جامعه و تنگناها اشراف دارند و موقعیت‌های عمومی کشور را می‌دانند . 

استاندار فارس با بیان اینکه زن قلب خانواده و خانواده قلب اجتماع است، افرود: امروز باید میزان توانایی مردان و  زنان و مقایسه بین آنها را فراموش کنیم، بلکه باید عنوان کنیم که هم زن و هم مرد این توانایی را دارند که براساس خودباوری رتبه‌ها و جایگاه‌های مختلفی را کسب کنند . 

وی بر لزوم القای خودباوری در زنان تاکید و خطاب به بانوان حاضر در جلسه تصریح کرد: اعتقاد داشته باشید که هر کار سختی که از مردان بر می‌آید به طریق اولی از زنان هم بر می‌آید . 

تبادار با بیان اینکه باید با واقعیت‌ها زندگی کرد، گفت: ما هم بر این باور هستیم که زنان هم مانند مردان می‌توانند متصدی پست‌هایی مانند فرمانداری شوند، اما پیش از این باید این باور را در افرادی مانند درجه‌داران که در شورای تامین حضور دارند، القا کرد که یک خانم هم می‌تواند رئیس شورای تامین باشد . 

وی ادامه داد: یک سری محدودیت‌هایی برای زنان وجود دارد اینکه شب یا روز را جایی خارج از خانه خود اطراق کنند یا بیابانگردی کند که حتی شریک زندگی این زن هم ممکن است چنین شرایطی را برای همسر مسئول خود نپذیرد . 

استاندار فارس گفت: باید تجدیدنظر را در رویه‌های مختلف پیشه خود کنیم؛ یک زمانی حضور زنان در ورزشگاه کفر محسوب می‌شد اگرچه امروز هم مشکلاتی وجود دارد و همچنان هم وجود دارد اما ثابت شده که زنان هم می‌توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند بدون اینکه موازنه اجتماعی بهم بخورد . 

تبادار با بیان این گفته که نباید محافل مردانه‌ای وجود داشته باشد که زنان در آن عرض اندام کنند، خطاب به بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی و عضو شوراهای شهر و روستاهای استان که در جلسه حضور داشتند، گفت: چنین موقعیت‌هایی بهترین فرصت برای خود اتکایی و توانمندی است.امروز فوجی از شما در عرصه‌های مختلف مدیریتی با حضور دارید که می‌توانید عرصه را برای حضور دیگر زنان فراهم کنید . 

وی اضافه کرد: بنده با تردید مدیرکل اموراجتماعی استانداری فارس را انتخاب کردم اما امروز با اطمینان می‌گویم که ضمن اینکه ایشان کانون خانواده خود را گردم نگه داشته توانمندی خود را هم با تلاش بی‌وقفه نشان داده که نشان از اعتقاد به توانمندی خود دارد . 

استاندار فارس با تصریح اینکه باور دارم در بسیاری از امور اجتماعی مانند نقش‌آفرینی در عرصه اجتماعی زنان بیش از مردان نقش دارند، تاکید کرد که باید زمینه لازم برای مسئولیت‌پذیری بانوان مهیا شود . 

تبادار با بیان اینکه در بحث اشتغال و کارآفرینی نیز امروز حدود 15 درصد از اقتصاد خانوار توسط زنان اداره می‌شود، اظهار کرد: توانایی زنان و مردان در جامعه با هم برابر است و این مهم باید به طور مستمر در افکار عمومی جامعه القا شود . 

وی با تاکید بر اینکه کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌توانند در جایگاه‌های دیگر هم کارکرد خود را نشان دهند، گفت: بنده بین زنان حاضر در این جلسه و دیگر زنان توانمند استان فارس، توان تصدی پست‌هایی مانند فرمانداری را هم می‌بینیم، اما ابتدا باید ذهن‌ها را وسیع‌تر و زمینه لازم برای حضور آنان را فراهم کرد .  

استاندار فارس با تصریح اینکه بیان مشکلات شرط لازم است اما کافی نیست، گفت: بسیار خوشحالم که انتقاداتی در این جلسه نسبت به مسائل زنان مطرح شد که امید است که برای حل نگرانی‌ها و موانعی که برای آنها وجود دارد، اهتمام ورزیده شود . 

تبادار بر استفاده از ظرفیت زنان برای صرفه‌جویی در برق و منابع آبی تاکید و اضافه کرد: بخشداران ما امروز در مدیریت منابع آبی مثل یک مرد یا شیر زن باید دخیل باشند؛ چرا که صرفه‌جویی در مصرف آب و برق امروز مهمترین موضوع ما است که بانوان بیش از همه می‌توانند در تحقق این مهم، نقش ایفا کنند . 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید