فارس عزادار شهادت رییس مذهب شیعه

  • تاریخ انتشار : 1397/4/17 ساعت : 17:29 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
استان فارس و شهر شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در آستانه‌ سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، عزادار رییس و بنیانگذار مکتب شیعه‌ است.

به گزارش ایسنا، با فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، رییس مذهب شیعه، پرچم سیاه بر بلندای گنبدهای فیروزه‌ای حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التکریم در شیراز و فارس به اهتزاز درآمد.

در این ایام مراسم‌های مختلفی در بزرگداشت مقام و تبیین اندیشه‌های حضرت امام صادق(ع) در حرم‌های مطهر، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و مساجد و اماکن مقدس استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این زمینه از بر پایی آئین‌های سوگواری و عزاداری و سخنرانی در بیش از ۵۰۰ بقعه و اماکن متبرک و مقدس این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های ایام شهادت بنیانگزار مکتب شیعه، زمان برگزاری این برنامه‌ها را عموما از شامگاه ۱۷ تیرماه و بعد از نماز مغرب و عشا اعلام کرد:

موسوی در عین‌حال از ادامه‌ی برنامه‌های پیش‌بینی شده از صبح روز ۱۸ تیرماه در بقاع و حرم‌های امامزادگان استان فارس خبر داد و گفت: مراسم شام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در بعضی از بقاع متبرک فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز خصوصا بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی‌الکاظم، شاهچراغ(ع) نیز به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، ویژه‌ برنامه‌هایی شامل سخنرانی، مرثیه‌سرایی و عزاداری را از غروب یکشنبه ۱۷ تیرماه پیش‌بینی کرده است.

علاوه بر برگزاری ویژه آیین‌های عزاداری در حرم‌های امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد نیز امشب و فردا میزبان برپایی مراسم‌های عزاداری و سوگواری خواهند بود. 

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه و در بزرگداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) تمام اماکن گردشگری و تفریحی تحت نظارت میراث فرهنگی فارس در سراسر این استان تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید