رئیس کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر سیلوانا خبرداد:

پیش بینی حضوربیش از ۲۰۰نفر در چهارمین تورنمنت بین‌المللی پاراگلایدر ارومیه

رئیس کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر سیلوانا گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر در مسابقات بین‌المللی پاراگلایدار سیلوانا شرکت می‌کنند.

‌به گزارش ایسنا، امیر حاتم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی پاراگلایدار در سیلوانا اظهار کرد: ۲۰۰ نفر از  ورزشکاران داخلی و خارجی در این مسابقات حضور می‌یابند که از یک ماه پیش اقدامات برگزاری این مسابقات شروع شده است.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ نفر در بخش آقایان و ۴۰ نفر در بخش بانوان در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به جوایز این دوره از مسابقات افزود: جوایز کلی مسابقات ۲۶ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون تومان برای نفر نخست، ۶ میلیون تومان برای نفر دوم و ۳ میلیون تومان برای نفر سوم در نظر گرفته شده و در بخش بانوان جوایز برای نفرات نخست، دوم و سوم به ترتیب ۴، ۲ و یک میلیون تومان است.

حاتم زاده یادآور شد: دلیل اختلاف جوایز به سبب نسبت زیاد آقایان به بانوان است و برای عکاسان نیز جوایزی در نظر گرفته شده که جایزه نفر نخست ۵۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۳۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مسابقات تأکید کرد: از برنامه‌های جنبی می‌توان به برنامه‌های بومی و محلی اشاره کرد.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر سیلوانا گفت: ۵ نفر از کشور ترکیه، ۴ نفر از کشور عراق و ۲ نفر از کشور افغانستان در مسابقات حضور خواهند داشت و احتمال دارد چندین نفر از کشور آذربایجان حضور داشته باشند و حضور برای ورزشکاران کشورهای همسایه راحت‌تر از دیگر کشورهاست چراکه برای ورود به کشور نیازی به ویزا ندارند.

شریفی دبیر کمیته اجرایی مسابقات بین‌المللی پاراگلایدار  سیلوانا نیزگفت: این دوره از مسابقات از نظر کیفی و داوری بهتر از سری‌های قبلی صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم تا خلبان‌های حاضر در مسابقات با نهایت خاطره خوش از ارومیه بروند.

شریفی بیان کرد: وضعیت آب و هوایی برای مسابقات بسیار خوب است و با پنج ایستگاه هواشناسی در ارتباط هستیم و پروازها از ساعت ۸ تا ۱۱ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر خلبان فعال در سطح استان داریم یادآور شد: حدس می‌زنیم از شهرستان‌های سلماس، ماکو، پیرانشهر، خوی و نقده بیش از ۱۵۰ نفردر این دوره حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، چهارمین دوره مسابقات بین المللی پاراگلایدر در روزهای ۱۹ تا ۲۱ تیر در سیلوانا ارومیه برگزار می‌‌شود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید