با هدف برخورد قاطع با متخلفان عرصه آموزش عالی صورت می‌گیرد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، ناجا و دادستانی کل کشور

  • تاریخ انتشار : 1397/4/18 ساعت : 16:39 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان وزارت علوم، پلیس نظارت بر اماکن ناجا و دادستانی کل کشور تهیه شد و ظرفیت‌های قانونی، نواقص و نارسایی‌های پیش رو در خصوص برخورد قاطع با متخلفان عرصه آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر سیمایی صراف، معاون حقوقی وزارت علوم در نشست پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان وزارت علوم، پلیس نظارت بر اماکن ناجا و دادستانی کل کشور در سخنانی اظهار کرد: از اواخر سال گذشته و پس از تصویب قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب 31 مرداد 96 مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های پیش روی وزارت علوم، اتخاذ راهکارهای اجرایی و عملیاتی در خصوص اجرای این قانون بوده است. در این راستا دو اقدام تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و اتخاذ راهبردهای عملیاتی و اجرایی لازم به منظور اعمال مفاد قانون در سطح جامعه و مقابله با پدیده شوم پایان‌نامه‌فروشی و فعالیت‌های غیر مجاز در دستور کار معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص پیش‌نویس پیشنهادی توسط معاونت حقوقی و امور مجلس پس از برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با حضور استادان صاحب‌نظر حقوقی و کارشناسان حوزه آموزشی تهیه و تقدیم هیات دولت شد.

معاون حقوقی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: پس از کارشناسی‌های صورت گرفته و شناسایی موانع موجود در اجرای قانون مذکور، در نهایت پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت علوم و نیروی انتظامی تهیه و مقرر شد تا نیروی انتظامی پس از اخذ نظرات نهایی مسئولان ارشد این نیرو، مقدمات تهیه و تنظیم تفاهم‌نامه همکاریِ مشترک میان نیروی انتظامی و وزارت علوم را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه نشست معاون دادستان کل کشور نیز با استقبال از موضوع جلسه، آمادگی لازم را از سوی دادستانی کل کشور به منظور آموزش ضابطان خاص و سایر اقدامات لازم اعلام کرد. در این نشست همچنین مقرر شد جلسه مشابهی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی ذیربط تشکیل و در نهایت نشست مشترکی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دادستان کل کشور و فرمانده ناجا به منظور مقابله جدی با تهیه و عرضه متقلبانه آثار پژوهشی برگزار شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید