یک مسئول عنوان کرد:

10 درصد صرفه‌جویی مساوی با جلوگیری از خاموشی

  • تاریخ انتشار : 1397/4/19 ساعت : 09:48 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : کرمان
‌مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه در مجموع‌ ۷۸۰ مگاوات بار انرژی برق در شمال استان است، اظهار کرد: در صورتی که در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه جویی شود، خاموشی و مشکل نخواهیم داشت که در این راستا انتظار داریم همه مشترکان صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند.

‌مهندس"رسول عبداللهی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ با بیان اینکه پیک مصرف برق در شمال استان در سال جاری ۶۹۹ مگاوات بوده که اوج مصرف در ظهر اتفاق می افتد  افزود: با تغییر ساعت کار ادارات ۳۵ مگاوات در مصرفه برق صرفه جویی شد که این عدد به راحتی تامین کننده انرژی یک سوم کرمان است که کمبودی رخ ندهد و با تغییر ساعت اداری مصرف برق مدیریت شد.


عبداللهی در ادامه با اشاره به برنامه های پاسخگویی بار شرکت برق شمال استان کرمان بیان کرد: مشترکین کشاورزی، تجاری، اداری و صنعتی می توانند براساس قانون با ما قرارداد همکاری منعقد کرده و طی ساعاتی مصرف را کاهش داده و مدیریت نمایند و به ازای آن به آنها پاداش می دهیم.

وی تصریح کرد: حدود ۳۵ مگاوات در بخش کشاورزی هر روز مصرف کاهش داده می شود و از طریق تفاهمنامه با صنعت ۱۲ مگاوات نیز در این بخش مدیریت می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اشاره به تولید برق در کارخانجات، بیمارستان و جاهایی که دیزل دارند، گفت: هر روز ۵ مگاوات برق نیز با همکاری مولدها از پیک بار کم می شود.

وی با بیان اینکه مجموعا ۷۸۰ مگاوات بار انرژی برق در شمال استان است، اظهار کرد: در صورتی که در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه جویی شود خاموشی و مشکل نخواهیم داشت که در این راستا انتظار داریم همه مشترکان صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند.

عبداللهی بیان کرد: درخواست ما این است که مردم کمک به همشهریان را وظیفه خود بدانند و همکاری کنند تا بتوانیم برق مطمئن برای همه مصرف کنندگان کشور تامین کنیم.

وی تصریح کرد: باید ملی نگاه کرد و چون شبکه برق، سراسری است و باید به همه هموطنان برای تامین برق مطمئن کمک کرد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید