گمانه‌زنی درباره سفر قریب‌الوقوع رهبر کره شمالی به روسیه

هواپیمایی که تصور می‌رود جت شخصی رهبر کره شمالی باشد در شهر بندری ولادیوستوک روسیه رویت شد و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که احتمالا تدارکاتی برای سفر او به روسیه در آینده نزدیک در دست انجام است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، براساس گزارش سایت "فلایت رادار ۲۴ " که پرواز هواپیماها را ردگیری می‌کند، جت اختصاصی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی موسوم به چامائه – ۱ دوشنبه وارد فرودگاهی در ولادیوستوک شد و سه ساعت بعد آنجا را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.

هنوز تایید نشده است که آیا کیم جونگ اون در این هواپیما حضور داشته است یا خیر.

همچنین این گمانه‌زنی وجود دارد که هواپیمای مذکور از سوی مقام‌های کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته تا تدارکات سفر احتمالی رهبر کره شمالی به این شهر در زمان برگزاری نشست مهمی در آنجا انجام شود.

یک منبع مطلع گفت: حضور هواپیمای چامائه – ۱ لزوما به معنای حضور رهبر کره شمالی در روسیه نیست. این طور به نظر می‌رسد که مقام‌های کره شمالی وارد این شهر بندری شدند تا زمینه سفر احتمالی کیم جونگ اون در ماه سپتامبر را برای شرکت در نشست مجمع اقتصادی شرقی آماده کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ماه مه کیم جونگ اون را به این نشست سالانه دعوت کرد. کیم هنوز به این دعوت پاسخی نداده است.

نشست امسال در کانون توجه قرار گرفته است چراکه پس از رایزنی‌های کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره انجام می‌شود. مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی هم برای شرکت در نشست ولادیوستوک دعوت شده است. روسیه همچنین از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای این نشست اقتصادی دعوت کرده است.

چنانچه تمامی این رهبران در این نشست حاضر شوند فرصتی بی سابقه برای این پنج عضو سابق گروه شش جانبه فراهم می‌شود تا در حاشیه نشست ولادیوستوک درباره مساله هسته‌ای کره شمالی رایزنی کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید