سفیر جدید آمریکا در کره‌جنوبی در جریان مذاکرات پامپئو در پیونگ‌یانگ قرار گرفت

سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی با یکی از مقامات ارشد سیا دیدار کرده و درباره سفر اخیر پامپئو به کره شمالی به او گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سفارت آمریکا در سئول در توییتر رسمی خود اعلام کرد، هری هریس، سفیر جدید آمریکا در کره جنوبی توسط اندرو کیم، رئیس بخش امور کره در سیا که در سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی با وی همراه بوده، در جریان جزئیات این دیدار قرار گرفته است.

این نشست نخستین اقدام نماینده آمریکا از زمان ورود به سئول بوده است.

سفارت آمریکا در کره جنوبی از ژانویه سال گذشته میلادی سرپرستی نداشته است.

پامپئو طی دیدار خود از کره شمالی به تعیین جزئیاتی در قرارداد خلع سلاح هسته‌ای پرداخت که در نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور بر سر آن توافق شد.

وزارت امور خارجه کره شمالی پامپئو را به داشتن درخواست‌های "یک جانبه و گانگستری" برای خلع سلاح هسته‌ای "کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت" متهم می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا اما اظهار کرد که واشنگتن خواسته‌های منصفانه‌ای از کره شمالی داشته و "در صورتی که این خواسته‌ها گانگستری هستند پس همه چهان گانگستر است زیرا در خصوص اقداماتی که باید صورت گیرد در شورای امنیت سازمان ملل تصمیم‌گیری شده است".

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید