ضرب‌الاجل کلیسای انگلستان برای شرکت‌های انرژی آلاینده

  • تاریخ انتشار : 1397/4/19 ساعت : 18:13 - 5 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : انرژی
کلیسای انگلستان تا سال ۲۰۲۳ به شرکت‌های انرژی برای مقابله با تغییرات جوی مهلت داد و تهدید کرد پس از این تاریخ، آنها را از سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری خود خارج خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های آلاینده ای که با تغییرات جوی مقابله نکنند، ظرف مدت پنج سال از سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد پوندی (۱۶ میلیارد دلاری) کلیسای انگلستان حذف خواهند شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کلیسای انگلستان پس از دیدار با مقامات عالی رتبه موافقت کرد سهام شرکت‌های سوخت فسیلی را تا سال ۲۰۲۳ به فروش رساند مگر اینکه آنها ثابت کنند در مقابله با تغییرات جوی جدیت به خرج داده اند.

بانک جهانی نیز در دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد در راستای حمایتش از کشورهایی که به اهداف توافق جوی پاریس نایل شده‌اند، فاینانس بخش بالادستی نفت و گاز را پس از سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد کرد اما برای فاینانس بخش بالادستی گاز در کشورهای فقیر استثنا قائل خواهد شد. بانک‌های بزرگ مانند بانک "اچ اس بی سی" که بزرگترین بانک اروپا است، ING و BNP Paribas که بزرگترین بانک فرانسه است و رویال بانک اسکاتلند در ماه‌های اخیر قول‌های مشابهی داده‌اند زیرا فشار سرمایه‌گذاران بر این بانک‌ها به منظور اقدام در راستای توافق پاریس افزایش یافته است.

توافق پاریس یک پیمان جهانی برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش دمای هوا است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید