معاون آموزشی جهاددانشگاهی خبرداد

تولید محتوای زبان برای کشورهای مسلمان/آموزش‌های فناور محور در دستور پیاده‌سازی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی توانمندسازی آموزش‌ها در کشور را خلائی جدی دانست و اظها کرد: جهاددانشگاهی با مدل جدید آموزشی خود به دنبال جبران این خلا آموزشی در کشور است.

سید سعید هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در حوزه آموزش عالی استفاده از ظرفیت ها در حوزه پژوهشی است و هدف اساسی که دنبال می‌کنیم این است که مجموعه آموزش عالی را با مجموعه پژوهشی ارتباط دهیم و توانمندی‌های حوزه پژوهشی را در حوزه آموزش عالی بسط بدهیم.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های کاربردی و حرکت به این سمت را اصل قرار داده‌ایم، گفت: در دانشگاه علم و فرهنگ در رشته زیست شناسی تکمیلی با مجموعه رویان همکاری‌هایی انجام داده ایم، این همکاری‌ها موجب می‌شود که افراد توانمند از این موسسات خارج شوند که از این افراد می‌توان هم در بدنه جهاددانشگاهی استفاده کرد و هم آنها را به سوی شرکت‌های دانش بنیان سوق داد. 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه اتصال مجموعه‌های جهاد به یکدیگر در گذشته ضعیف بوده است، ادامه داد: امروز نگاه این است که پژوهش و آموزش در یک سو قرار گیرد و بررسی کنیم که کجا پتانسیل‌های پژوهشی وجود دارد و هر واحد در چه زمینه‌ای پژوهش می‌کند تا معانت آموزشی نیز آموزش عالی خود را در آن زمینه فعال‌تر کند.

تدوین کتابی برای آموزش زبان در کشورهای مسلمان

هاشمی تصریح کرد: در حوزه زبان‌های خارجی فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است و محتوای زبان انگلیسی برای کشورهای مسلمان در دستور کار قرار گرفته و کتاب "عید" نیز در همین زمینه در حال تدوین است. این کتاب و تولید محتوا برای کشورهای مسلمان بسیار ارزشمند است. 

وی افزود: آموزش در جهاددانشگاهی سمت و سویی پیشرفته به خود گرفته و آموزش‌های فناور محور در دستور پیاده سازی است برای مثال در حوزه ICT معاونت جهاددانشگاهی به طور جد ورود پیدا کرده و تامین و تجهیز متخصصان را در دستور کار دارد. 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی از مدل شایستگی شغلی خبرداد و گفت: به دنبال این هستیم که به سمت آموزش‌های تخصصی و تخصصی پیشرفته حرکت کنیم؛ سمت و سویی که بخش خصوصی خیلی به آن تخصصی وارد نمی‌شود و می‌توانیم از این فضا بهره ببریم چرا که این آموزش‌ها منجر به مهارت یا محصول می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه خلا جدی در بحث توانمندسازی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با مدل جدید آموزشی خود به دنبال جبران این خلا آموزشی در کشور است.

وی در خصوص مدرسین و موضوع بیمه آنها خاطرنشان کرد: بانک مدرسین جامع در جهاددانشگاهی وجود دارد و بیمه تمام این افراد در حال پرداخت است، اما آنهایی که حق التدریس هستند کمتر مورد توجه بودند که تصمیم داریم بر روی این افراد تمرکز بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید