رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

ارزش افزوده نباید از بخش تولید دریافت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش افزوده نباید از بخش تولید دریافت شود، چون اگر ارزش افزوده در اختیار تولیدکننده قرار گیرد موجب سرمایه در گردش برای تولیدکننده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید «نعیم امامی» ۲۰ تیرماه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن استان، اظهار کرد: استان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است، به طوری که۶۰ درصد ورق فولادی کشور ، ۱۰ میلیون متر مربع چادر مشکی و انواع کود شیمیایی در استان تولید می‌شود.

وی افزود: به‌علت فعالیت، استان به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری شناخته شده که صنعت استان تا حدودی رونق گرفته است.

امامی گفت: امروز مسائل جدیدی پیش روی صنعت است که در زمان توافق برجام وضعیت صنعت تا حدودی بهبود یافت و اکنون به روال سال‌های گذشته بازگشته است.

وی با اشاره به این‌که امروزه شرایط صنعت متفاوت است، تصریح کرد: خوشبختانه با فعال شدن ستادهای تسهیل بیش از ۷۰ واحد صنعتی تعطیل راه‌اندازی شده است.

امامی گفت: ارزش افزوده نباید از حوزه تولید دریافت شود زیرا اگر ارزش افزوده در اختیار تولیدکننده قرار گیرد موجب سرمایه در گردش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود نوسان قیمت ارز و تشدید تهدیدات از سوی آمریکا، شرایط برای تولید کنندگان دشوار شده است.
امامی گفت: متأسفانه صنایع بزرگ مواد اولیه برای تولید ندارند و سرمایه در گردشی که آن‌ها دارند جوابگو نیست که بانک‌ها باید به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تعامل بیشتری داشته باشند و قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای تولید کننده حذف شود. 

وی افزود: تولیدکنندگان استان نمی‌توانند از بورس مواد اولیه خود را تهیه کنند که لازم است مسئولان در این زمینه و برای مرتفع شدن این مشکل اقداماتی انجام دهند.

امامی خاطرنشان کرد: نباید آب و برق واحدهای صنعتی قطع شود زیرا به مشکلات آن‌ها افزوده خواهد شد، بنابراین باید از سوی مسئولان تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، در پایان همایش با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۰ طرح صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر رونمایی شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید