پایان یک جشنواره فرهنگی-هنری با موضوع «ام اس»

سومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بیماری ام اس با رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» در تالار ایوان شمس به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در این برنامه که شب گذشته ۲۰ تیرماه و به همت انجمن ام اس ایران برگزار شد، پس از صحبت‌های سیدجواد یحیوی(مجری مراسم) درباره ماهیت جشنواره و پخش ویدیویی درباره مشکلات مبتلایان به ام اس، محمدعلی صحراییان- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام‌اس-، محمد هادی ایازی- معاون اجتماعی وزیر بهداشت، حسین کاکاوند- مدیراجرایی برنامه های روزجهانی ام اس و تهیه کننده کلیپ یادگارسرو- درباره هدف از برگزاری این جشنواره و تاثیر آن بر جامعه صحبت کردند.

حسین کاکاوند- تهیه کننده این اثر- با اشاره به این که تصویر مخاطب عام از بیمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات فیلم «طلا و مس» است گفت: «مبتلایان به ام اس بسیاری در جامعه داریم که زندگی و ظاهری کاملا عادی مثل باقی مردم دارند، موضوع مهم این است که باید از این بیماران حمایت کنیم تا بیماری شان کنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد.»

او ادامه داد: «با ساخت این کلیپ می خواستیم تصویر غلط مخاطبان را درباره بیماری ام اس از بین ببریم. فعالیت‌های فرهنگی هنری انجمن ام‌اس، می خواهد با زبان، هنر و خلاقیت هنرمندان به جامعه بگوید که ام اس فرد مبتلا را به دره نینداخته است؛ اما نگاه جامعه او را به دره ای می اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.»


عوامل سازنده این اثر؛ وحید تاج(خواننده اثر) و کیوان ساکت(آهنگساز) مهمان این برنامه بودند و برای جمعیت حاضر در سالن قطعاتی اجرا کردند.

همچنین تندیس انجمن ام اس به حسین کاکاوند- تهیه کننده-، مازیار رضاخانی-کارگردان-، علی تبریزی-فیلمبردار و تدوینگر- و لادن قناد-کارگردان پرفورمنس - به عنوان عوامل سازنده کلیپ «سرو یادگار» اهدا شد.

محمد هادی ایازی- معاون اجتماعی وزیر بهداشت-، علیرضا تابش- مدیرعامل بنیاد فارابی-، سمانه زمانی- مدیر کل سلامت شهرداری تهران- و محمدعلی صحرائیان- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران- از جمله مهمانان این مراسم بودند.

جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان "سمفونی لک لک ها" با هدف معرفی ایده های نو و آفرینش های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از ۲ تیر ماه امسال تا ٢٠ تیر در محل فرهنگستان هنر برپا بود.

هدف از برگزاری سالیانه این جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت به ام‌اس عنوان شده است. شعار امسال روز جهانی ام اس هم "در کنار هم برابر ام اس" تعیین شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید