در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ و ۲۲ تیر بخوانید؛

پیشنهاد استقلال بانک مرکزی/آخرین خبر از احتمال سهمیه بندی بنزین/ابلاغ پیام ایران به پوتین و...

واکنش ایران به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو، مراسم یادبود عباس امیر انتظام، وقتی «آقای مدعی مدیریت تحریم» ،در دام یک خبر جعلی افتاد، تسلیم پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور با پوتین، تکذیب خبر پیشنهاد نتانیاهو به پوتین برای خروج ایران از سوریه در ازای حفظ امنیت اسد، گفت‌وگوی الجبیر و پمپئو درباره ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست و یکم و بیست و دوم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، ‌شهرک‌های مسکونی ارتش با اشاره به اینکه دشمن علیه ما جنگ روانی و اقتصادی راه انداخته است، گفت: اگر دور کشور دیوار بکشند هم اتفاقی نمی‌افتد.

در همین همایش جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت با تفکر بسیجی در سوریه و عراق پیروز شد، گفت: بسیج آماده همکاری با ارتش برای مقابله با آمریکاست.


حجت الاسلام ابوترابی فرد  در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پایان حکم رییس کل بانک مرکزی گفت: رییس جمهور محترم برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند. خطیب نماز جمعه موقت تهران پیشنهاد داد: رییس جمهور برای انتخاب مدیر کلی که مورد تایید مدیران، روسای  قوا، چهره های هوشمند اقتصادی و مدیران لایق نظام بانکی و پولی کشور باشد گام بر دارد.


عباس امیر انتظام معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت موقت انقلاب اسلامی صبح روز پنجشنبه به علت ایست قلبی درگذشت. همچنین صبح امروز (جمعه ) نیز مراسم یادبودش در منزل وی با حضور چهره های سیاسی و فعالان مدنی از جمله مصطفی تاجزاده، ملکی، علیزاده طباطبایی،مجید فراهانی، حجت نظری، الهه کولایی، عمادالدین باقی و... برگزار شد.


یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون اقدامی برای سهمیه‌بندی بنزین انجام نشده است، گفت: تاکنون دولت در این زمینه تصمیمی نداشته است و کمیسیون انرژی نیز  جلسه‌ای در این رابطه برگزار نکرده است اما این امکان وجود دارد تا در آینده برای مدیریت این بخش این اتفاق افتد.

وقتی «آقای مدعی مدیریت تحریم» ،در دام یک خبر جعلی افتاد

رییس سابق بانک مرکزی که مدعی مدیریت تحریم و بحران کشور در دو سال اول دهه اخیر است،‌این روزها با استناد به یک خبر جعلی منتشر شده در برخی از رسانه های داخلی که عموما از آن‌ها به عنوان منبع اصلی اخبار هم یاد نمی شود، اظهاراتی را در مورد میزان دارایی‌های آقا زاده های ایرانی در خارج از کشور و نسبت آن با بودجه کشور مطرح کرده است؛سخنانی که در ذهن بسیاری از خوانندهای اظهارات فرد مورد اشاره ، این سوال را بوجود آورد که آیا او در زمانی که مدیریت یکی از مهمترین ارکان مالی و پولی کشور را برعهده داشته است بر اساس چنین اخبار نادرست و اشتباهی تصمیم‌گیری می‌کرده تا تحریم‌ها به مردم ایران آسیبی وارد نکند؟


مشاور بین الملل مقام معظم رهبری که به‌عنوان فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به روسیه سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور روسیه پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را تسلیم ولادیمیر پوتین کرد.

علی‌اکبر ولایتی پس از این ملاقات در مورد همکاری‌های منطقه‌ای ایران و روسیه گفت: بر خلاف بعضی شایعاتی که دشمنان مشترک ایران و روسیه دامن می‌زنند، آقای پوتین تاکید کرد که روسیه و ایران به همکاری‌های خود در سوریه و منطقه برای حمایت از حکومت‌های قانونی این کشورها و همچنین عراق ادامه می‌دهند و از تمامیت ارضی دفاع می‌کنند و  موافق این است که همکاری‌ها در حوزه دفاعی و سیاسی ادامه پیدا کند. وی با اشاره به آمارهای ارائه شده توسط پوتین در این دیدار افزود: روسیه آمادگی دارد در حوزه‌های نفتی و گازی ایران تا سقف ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و این رقم بالایی است و این می‌تواند جایگزین شرکت‌های غربی شوند که ایران را ترک کرده‌اند.

ولایتی همچنین در اندیشکده والدای در روسیه با تاکید بر اینکه  با تهدیدات آمریکا از سوریه خارج نمی‌شویم گفت:ما فقط در صورتی که مقامات سوری به ایران بگویند که دیگر به مشاوره نظامی ما نیاز ندارند، این کشور را ترک می‌کنیم. مستشاران نظامی ایران که در سوریه و عراق مستقر هستند، به درخواست دولت‌های آنها و به صورت قانونی در این کشورها حضور دارند.

یک مقام صهیونیستی نیر خبر منتشر شده توسط رویترز مبنی بر حفظ امنیت اسد از سوی رژیم صهیونیستی در ازای خروج ایران از سوریه را تکذیب کرد.


دونالد ترامپ در نشست ناتو ضمن رد نکردن افزایش تنش میان ایران و آمریکا ادعا کرد: ایران بالاخره برای مذاکره و دستیابی به یک توافق با او تماس خواهد گرفت و این توافق صورت خواهد گرفت. وی افزود:آنها مشکلات زیادی دارند و اقتصادشان در حال فروپاشی است و بالاخره یک روز به من زنگ می‌زنند و می‌گویند بیا توافق کنیم و ما هم توافق می‌کنیم.

در حاشیه این نشست وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و در رابطه با ایران بحث و گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش  به بیانیه نشست سران کشورهای عضو ناتو که در بندی از آن به موضوعاتی مرتبط با کشورمان اشاره شده است، گفت: ما اتهامات تکراری این بیانیه درباره ایران را همچون گذشته رد و محکوم می کنیم.

همچنین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد مسائل خارج از برجام باید خارج از چارچوب توافق هسته‌ای حل شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید