برداشت سالانه 5 میلیون مترمکعب آب از چاه‌های شهرک‌های صنعتی استان سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/4/23 ساعت : 10:47 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بالغ بر 73 درصد از آبی که توسط واحدهای تولیدی و صنعتی از چاه‌های شهرک صنعتی استان برداشت می‌شود، در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

حسن آلبویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: جمعاً 153 لیتر بر ثانیه آب توسط واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان از چاه‌ها برداشت می‌شود که از این مقدار، 111 لیتر معادل 73 درصد در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر 5 میلیون و 685 هزار و 375 متر مکعب آب توسط واحد های صنعتی و تولیدی فعال از چاه‌های شهرک‌های صنعتی استان سمنان برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به مراکز تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: جمعاً 585 هزار و 737 متر مکعب فاضلاب و پساب صنعتی وارد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان سمنان می‌شود.

آلبویه با بیان اینکه ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه‌ها نزدیک به یک میلیون و 696 هزار متر مکعب در سال است اضافه کرد: چیزی حدود 34.54 درصد از ظرفیت این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 13.78 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد، در شهرک صنعتی سمنان به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان، چیزی حدود 15.29 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: در شهرک صنعتی سمنان نیز سالانه 389 هزار و 319 مترمکعب آب وارد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک می‌شود که این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت اسمی به میزان 876 متر مکعب در سال است و در حال حاضر 44.44 درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید