افزایش 30 درصدی قیمت لوازم‌خانگی/

تولیدکنندگان محصولات دپو شده را گران می‌فروشند

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با اشاره به افزایش 30 درصدی انواع مختلف لوازم خانگی در بازار، گفت: با وجودی که تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، محصولات تولیدی خود را در انبارهایشان دپو کرده‌اند، اما با پیش‌بینی آینده که قیمت‌ها اجناس خود را به قیمت روز می‌فروشند.

حسین عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: بازار لوازم خانگی طی سه ماه نخست امسال با افزایش قیمت مواجه شد، اما امروز این افزایش نرخ متوقف شده و متاسفانه خریداری در بازار نیست.

وی افزود: شرایط گرانی در بازار لوازم خانگی به نحوی است که مردم برای خرید مردد هستند و حتی در زمان خرید جهیزیه نیز به دلیل کاهش توان مالی دچار مشکل شده‌اند.

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با بیان اینکه پیش از شب عید شاهد افزایش 10 درصدی قیمت برخی از انواع لوازم خانگی بودیم، اظهار کرد: در مجموع از بعد عید تاکنون، نرخ لوازم خانگی برندهای معروف به دلایلی همچون بالا رفتن تعرفه گمرکی و یا عدم واردات، 30 درصد گران شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مغازه‌داران چه نقشی در گرانی لوازم خانگی دارند؟ گفت: مغازه‌دار واردکننده نیست و مجبور است اجناس مورد نیاز مغازه خود را با واسطه از دلالان خریداری کنند که در این شرایط منجر به گرانی لوازم خانگی می‌شود.

عبدلی هم‌چنین اضافه کرد: در شرایط رکود بازار و نوسانات نرخ ارز برخی تولیدکنندگان داخلی معطل نمانده و با مشاهده برخی کمبودها در بازار اقدام به افزایش قیمت کرده و از سوی دیگر محصولات خود را تنها به صورت نقدی و بدون تخفیف به مغازه‌دار می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه لوازم خانگی داخلی بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت داشته است، تصریح کرد: با وجودی که تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، محصولات تولیدی خود را در انبارهایشان دپو کرده‌اند، اما با پیش‌بینی آینده که قیمت مواد اولیه همچون ورق فولاد، مزد کارگر، بیمه  و ... افزایش می‌یابد، اجناس دپو شده خود را به قیمت روز می‌فروشند.

نایب رییس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان در خصوص گرانی لوازم خانگی از سوی مغازه‌داران با وجودی که اجناس خود را پیش از این در انبارهایشان نگهداری کرده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه برخی مغازه‌داران با وجودی که قسمتی از محصولات لوازم خانگی را دپو کرده‌اند، به عنوان مثال تنها با خرید دو یا سه محصول  در زمان نظارت بازرس اتحادیه، فاکتور جدید را عرضه کرده و عنوان می کنند با نرخ جدید ارز، جنس را خریداری و تنها هفت درصد سود مجاز را برای فروش اعمال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط رکود امروز بازار تعداد خریداران به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: شرایط به گونه ای شده که بسیاری از مغازه‌داران به دلیل افزایش هزینه‌های خود مجبور به باطل کردن پروانه کسب خود می‌شوند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید