شناسایی 99 درصدی بازماندگان از تحصیل در اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال جاری شناسایی افراد بازمانده از تحصیل به 99 درصد رسیده است. نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستان 73 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اکبر کمالی امروز (شنبه) در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور، اظهار کرد: اصفهان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی و شهر خوبی‌ها است. این شهر 867 هزار و 267 دانش اموز ، 57 هزار معلم و 50 هزار معلم بازنشسته دارد که این عدد سنگین نشان از عظمت دستگاه تربیتی اصفهان است که بیش از 50 درصد این تعداد دانش آموزان ابتدایی هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های متعددی در استان انجام شده است، گفت: طرح بزرگی به نام "جابربن حیان" به منظور ترویج فرهنگ مطالعه این واژه غریب انجام شده است. در این طرح‌ها 17.5 درصد دانش آموزان در سال 1392 شرکت کردند که این رقم در سال جاری به 52.2 رسیده است. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحقق صنعت بنیادین بعد از نظام 6.3.3 افزود: مقطع ابتدایی باید به دو دوره اول و دوم و با فضاهای آموزشی منفک انجام می‌شد که آموزش و پرورش استان در این امر پیشتاز بوده است که در سال جاری حدود 24 درصد از مدارس جدا شدند. 

کمالی افزود: در سال1393 و 1394 مدارس عشایری استان به ثبت رسید که اکنون در 161 مدرسه 6 هزار و 578 نفر دانش‌آموز در حال تحصیل هستند. در بحث تجهیز فناوری‌های نوین در سال 1392، 1393 و 1394درصد مدارس ما به فناوری نوین مجهز شدند.

وی با اشاره به رتبه استان در توسعه کمی و کیفی ادامه داد: 7 رتبه برتر در کیفیت بخشی به کلاس‌های چند پایه داشته‌ایم و امیدوارم در ادامه با نتایج خوب در این بخش رشد داشته باشیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص ارتقا نرخ پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی گفت:  امسال در این بخش به  73 درصد رسیده‌ایم که در راستای حمایت راهبران آموزشی در مدارس عشایری از 29 نفر به 41 نفر در سال جاری افزایش یافته است. همچنین در سال جاری شناسایی افراد بازمانده از تحصیل به 99 درصد رسیده است. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید