معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اشتغال بخش کشاورزی در کشور افول کرده است

‌معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما برای اشتغال در بخش کشاورزی طرح خاصی نداریم چرا که شاهد افول اشتغال در بخش کشاورزی هستیم.

‌به گزارش ایسنا، ‌منصوری در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: به جای اشتغال بخش کشاورزی در شرایط کنونی صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و بخش صنعت و خدمات با رونق و استقبال خوب روبرو شده، به طوری که اکثر افراد بیکار تمایل به اشتغال در این حوزه دارند.

وی عامل مهاجرت و عدم جذابیت رسته‌های شغلی را در کنار شرایط خاص هر منطقه در تعیین نرخ بیکاری تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: شرایط اشتغال در استان اردبیل با توجه به افول بخش کشاورزی چندان مطلوب نیست و ضرورت دارد با راه‌اندازی شرکت‌های صادراتی و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد و تثبیت اشتغال را شاهد باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ بیان کرد: ما روی اعداد و ارقام و برخی آمارها مانور نمی‌دهیم ولی بر این باوریم عناصر مختلفی روی اعلام عدد اشتغال تاثیرگذار است که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بروز برخی از اتفاقات ناگوار سبب شده تا یک شرایط متفاوتی را در این بخش تجربه کنیم.

منصوری ادامه داد: تاکنون از 6 هزار میلیارد تومان منابع روستایی 2 هزار و 600 میلیارد تومان مصوب و به مرحله عقد قرارداد بانکی رسیده ولی اینکه بانک‌ها در پرداخت آن به کندی عمل می‌کنند، خود جای بحث مفصل دارد.

وی تصریح کرد: قرار شده تا سقف 250 میلیون تومان بانک‌ها پذیرش تعهد را با دریافت  گواهی صندوق ضمانت پذیرش کنند که این سقف تا 500 میلیون تومان قابل افزایش است و به هیچ وجه بانک‌ها حق دریافت منابع نقدی را در این زمینه ندارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعلام رسته‌های مختلف شغلی و تعریف آن در قالب شهرک‌های صنعتی و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران در واگذاری زمین‌های مورد نیاز اشاره کرد و گفت: ‌در سالجاری براساس دستورالعمل‌ها و اصلاحی که در برخی از بخش‌های شغلی ایجاد شد، کار پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید