نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ معلولیت استان کمتر شده اما هم‌چنان نسبت به میانگین کشور بالاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید «علیرضا موسوی امجد» در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به انجام اقدامات پیشگیرانه نرخ معلولیت استان کمتر شده اما هم‌چنان نسبت به میانگین کشور بالاست البته عوامل محیطی می‌تواند باعث معلولیت شود.

وی اظهارکرد: در گذشته نرخ معلولیت در استان بالا بود بطوری‌که دو معلولی و سه معلولی به بالاتر در استان زیاد است و در جهت کاهش این نرخ با مرکز ژنتیک در جنوب کشور قرارداد منعقد کرده‌ایم، با مرکز ژنتیک آزمایشگاه شهید فقیهی شیراز، دانشگاه شهید بهشتی تهران و علوم پزشکی یاسوج قرار داد امضاء کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج را در سطح استان اجباری کرده‌ایم و زوج‌های جوان تا برگ آزمایش ژنتیک نداشته باشند ازدواج آن‌ها در دفاتر ازدواج به ثبت نمی‌رسد.

موسوی امجد تصریح کرد: 400 تا 500 خانواده دو سه معلولی به بالاتر در سطح استان داریم.

وی ادامه داد: حدود 300 بیمار روانی مزمن در 4 مرکز بیماران روانی شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران نگهداری می‌شود. با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به این بیماران ارائه می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 23 مرکز کمپ ترک اعتیاد در سطح استان داریم تعداد زیادی نیز بهبود یافتند و حتی در ادارات استخدام و بکارگیری شدند.

موسوی امجد افزود: بقیه دستگاه‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند تا کودک کار بوجود نیاید، مردم در روستاها نگهداری شوند و مهاجرت را کنترل کنند. کارکرد نادرست نهادهای اجتماعی از جمله خانواده، جامعه و دستگاه‌ها به جامعه هدف بهزیستی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند تا صدمات و آسیب‌های وارده به افراد جامعه را کاهش دهند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی نوپدیدی که بوجود آمده است، کجا پاسخگو هستند؟ و چقدر با آسیب‌های نوپدید مبارزه می‌شود؟

موسوی امجد افزود: مرکز آموزشی و تفریحی برای کودکان کار در یاسوج ایجاد و راه‌اندازی کرده‌ایم که حدود 300 نفر کودک کار در استان شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است.

وی در خصوص مناسب‌سازی معابر و خیابان‌های شهرهای استان گفت: در سطح استان حداقل‌های مناسب‌سازی رعایت شده، در گذشته وضعیت مطلوبی نداشته‌ایم در حالی که هم‌اکنون کارهای خوبی صورت گرفت اما تلاش داریم که به بهترین شکل انجام شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حتی یک ریال به کارکنان بدهکاری نداریم بطوری‌که تمام دیون، پاداش‌ها و مرخصی کارکنان پرداخت شده است. هم‌چنین یک ریال به تأمین اجتماعی بدهکاری نداریم.

موسوی امجد خاطرنشان کرد: تمام واگذاری‌ها به بخش خصوصی در این دستگاه از طریق سامانه تدارکات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پوشش خدماتی به ارباب رجوع، تحقق حقوق شهروندی و هدفگذاری‌ها در این بخش، میز خدمت بهزیستی استان در هفته بهزیستی به شکل مطلوبی فعال و پوشش خدماتی مناسبی به جامعه هدف انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت میزخدمت و کمک به فرآیند خدمات‌دهی به ارباب رجوع، تصریح کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد اتاق خدمت در ورودی ساختمان، ارائه خدمات، فعالیت‌ها و اقدامات مربوطه توسط متولیان میز به جامعه هدف عملیاتی می‌شود.

موسوی امجد با تأکید بر اهمیت موقعیت میز خدمت در بهزیستی مرکز استان، گفت: با توجه به این‌که معلولین عمده جامعه هدف بهزیستی هستند، برای تسهیل در رفت وآمد و کمک به پاسخگویی بهتر این محدوده در ورودی مجموعه ایجاد شده است. هم‌چنین تجهیز میز خدمت بهزیستی نیز محقق شد. ارتباط بهتر مدیریت بهزیستی، حضور مدیرکل در میز خدمت و پاسخگویی به جامعه هدف نیز از دیگر هدف‌گذاری‌های انجام شده است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت دیوار حائل محدوده میان دانشگاه یاسوج و بهزیستی، یادآور شد: عملیات تکمیل طرح این بخش از محوطه نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید