همزمان با جشن‌های دهه کرامت انجام شد؛

بازدید کاروان «زیر سایه خورشید» از خبرگزاری ایسنا

به مناسبت آغاز دهه کرامت،کاروان «زیر سایه خورشید» متشکل از خادمان آستان قدس رضوی، حضرت احمدبن موسی (ع)، مسجد مقدس جمکران و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در خبرگزاری ایسنا حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه (۲۴ تیرماه) همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور در خبرگزاری ایسنا از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و پرچم مبارک حضرت امام رضا (ع) را در میان خبرنگاران این مجموعه طواف دادند.

در بخشی از این مراسم، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه امروز توفیقی شد که در آغازین روز ماه ذی‌القعده و در اولین روز دهه کرامت و همزمان با ولادت فاطمه معصومه (س) میزبان کاروانی از آستان قدس رضوی و حرم امام رضا (ع) باشیم، گفت: از این ابتکار شما سپاسگزارم و خوشحال و خرسندیم که جشن میلاد حضرت را با حضور این کاروان آغاز کردیم و از اینکه خبرگزاری ایسنا را انتخاب کرده‌اید تشکر می‌کنم و این توفیقی است که میزبان شما باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما اطلاع رسانی صادقانه و امانت‌دار است.از امام رضا (ع) ترویج دین و اخلاق را آموخته‌ایم و اگر خداوند توفیق بدهد همواره درصدد این هستیم که در این راه قدم برداریم.رسالت ما اخبار درست،مفید و امیدبخش است و اطلاع‌رسانی دقیق و اعتلای ناب اسلام و جمهوری اسلامی از جمله وظایف ما است و از خداوند می‌خواهیم توفیق بدهد تا این راه را ادامه بدهیم.ما درصدد هستیم که فرهنگ امام رضا (ع) را ترویج بدهیم. عشق به امام رضا (ع) فرهنگی است که نه خرافه می‌شناسد و نه چیز دیگری بلکه کار دل،عقیده و شعور است. وقتی وارد حرم می‌شویم می‌بینیم هر کسی با هر ظاهر و قیافه‌ای که دارد دل را روانه این خانه می‌کند و فرهنگ امام رضا (ع) یک فرهنگ عمومی است و دل‌های ما به آنجا گره خورده است و کار دل با عقل و محاسبات جور درنمی‌آید.

حضور ۸۰ کاروان خادمان امام رضا(ع) در سراسر کشور/ ۹۰۰ ویژه برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت

 حجت فقیه -دبیر کمیته رسانه کاروان «زیر سایه خورشید» -  نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز ایسنا متبرک به پرچم امام رضا (ع) شده است و ان‌شاءالله زیر سایه حضرت باشید، اظهار کرد: اینکه ما امروز در این خبرگزاری حضور داشته باشیم انتخاب خود امام بوده است و امسال «زیر سایه خورشید» یازدهمین دوره جشن‌های دهه کرامت را برگزار می‌کند و وارد دهه دوم شده‌ایم که خوشبختانه این جشن‌ها هر روز وسعت بیشتری پیدا می‌کند و به خاطر این است که این جشن‌ها ظرفیت مردمی دارند و با حضور خود مردم برگزار شده و آستان فقط هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال کاروان خادمان رضوی در ۲۰۰ نقطه کشور و جهان حاضر شده‌اند،گفت: امسال ما در آسیا، آفریقا، اروپا و در تمام شهرستان‌های کشور حاضر می‌شویم. در حدود ۸۰ کاروان خادمان امام رضا (ع) به کشور وارد شده‌اند و هیچ شهرستانی نیست که از این نعمت محروم باشد. در حدود ۹۰۰۰ ویژه برنامه فرهنگی به مدت ۱۰ روز داریم که پایان آن همزمان با ولادت امام رضا (ع) است و امسال با هماهنگی‌هایی که انجام شد با شروع دهه کرامت در خدمت اصحاب رسانه هستیم و ان‌شاءالله با کمک رسانه‌ها پیام «زیر سایه خورشید» به همگان برسد.

فقیه با بیان اینکه ما با هر کاروانی یک مبلغ و روحانی دینی همراه داریم، گفت: مبلغان دینی ما در این کاروان حضور دارند که اگر برای کسی شبهه‌ای پیش آمد پاسخگو باشد. گستردگی این جشن‌ها نمی‌تواند مبتنی بر جریان احساس باشد و چنان در عمق دل و جان مردم در جریان است که کسی نمی‌تواند نسبت به این حرکت شک و شبهه‌ای وارد کند. به نوعی ما درصدد هستیم که در این جشن‌های دهه کرامت تمام ایران را حرم امام رضا (ع) کنیم.

رسانه‌ها شور و شعور جشن‌های رضوی را در بین مردم ترویج بدهند

در ادامه، خدایی- خادم حرم امام رضا (ع) - با بیان اینکه تجربه سفرهای این چنینی به ما نشان می‌دهد که این سفرها باعث شور و هیجان در کشور می‌شود که توأم با معرفت و باور است، گفت: این توفیقی است که ما خدمت شما باشیم و کاروان رسانه‌ای «زیر سایه خورشید» بیش از ۸۰ گروه و کاروان در سراسر کشور دارد و با تدبیر دوستان مقرر شد در اولین گام یک گروه مختص فعالیت‌های رسانه‌ای کشور این پرچم را حمل کند و رسانه می‌تواند این پیام را از پایتخت به دورترین روستاها و کل جهان ارسال کند و ما درصددیم از رسانه‌ها کمک بگیریم تا شور و شعور جشن‌های دهه کرامت را در جهان ترویج بدهد.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله با کمک رسانه‌ها این فضای معنوی را بارورتر می‌کنیم و در جامعه‌ای که ممکن است برخی از نظر روحی دچار مشکلاتی شده باشند حضور این پرچم می‌تواند روح امید را در بین مردم ترویج بدهد. تا زمانی که ما کانونی همچون امام رضا (ع) داریم می‌توانیم بر تمام مشکلات فائق بیاییم و در مناطق محروم ما می‌بینیم که مردم با حداقل‌ترین امکاناتی که دارند در نهایت سعی دارند که بیشترین امکانات را برای میزبانی از این کاروان‌ها داشته باشند.

 با حضور کاروان‌های رضوی روح امید و نشاط در جامعه زنده می‌شود

حجت‌ الاسلام والمسلمین خانی- مبلغ دینی کاروان «زیر سایه خورشید» - نیز با بیان اینکه شما به عنوان اصحاب رسانه در این ایام می‌توانید فضای مثبتی را در رابطه با جشن‌های دهه کرامت در جامعه ترویج بدهید، خاطرنشان کرد: شاید کسی که توفیق حضور در حرم مطهر را نداشته باشد با دیدن این کاروان و پرچم متبرک‌اش روح امید در او دوباره زنده شود و از روزمرگی‌ها فاصله بگیرد و ما باید در طول سال همواره بر این امر استمرار داشته باشیم به خصوص در این ایام که متعلق به امام رضا (ع) است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید