برگزاری مرحله نهایی لیگ دسته یک کشتی در گرگان/ صعود ۳ تیم به لیگ برتر

مهدی توکلی، گفت‌: سه تیم برتر رقابت های لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی راهی رقابت های لیگ برتر می شوند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی توکلی، رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مرحله نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی لیگ دسته یک باشگاه های کشور روز دوشنبه و رقابت‌های پایانی کشتی آزاد لیگ دسته یک نیز روز سه‌شنبه  هفته جاری در سالن امام خمینی(ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: با توجه به همزمانی این رقابت‌ها با دهه کرامت، مسابقات با نام گرامیداشت دهه کرامت برگزار می‌شود.

توکلی در مورد برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشتی باشگاه های کشور، بیان‌ کرد: مرحله مقدماتی این دوره از  رقابت‌ها با حضور هشت تیم در کشتی آزاد و شش تیم در کشتی فرنگی و طی شش هفته به صورت رفت و برگشت برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که محدودیتی برای حضور کشتی‌گیران در این رقابت‌ها در نظر گرفته نشده بود، شاهد حضور چهره های مطرح کشور در این رقابت‌ها بودیم و به جوانان نیز بهای خاصی در این مسابقات داده شد و در مجموع رقابت‌ها از  کیفیت و کمیت مناسبی برخوردار بود.

توکلی، در ادامه‌  بیان‌ کرد: در رقابت‌های کشتی آزاد تیم‌های پتروشیمی بهشهر و هیأت کشتی بندرگز در گروه یک و تیم های راه و شهرسازی گلستان و شهر بی نقطه ساری در گروه دو، به عنوان تیم های اول و دوم گروه خود به مرحله نهایی صعود کرده‌اند  که در صبح روز سه‌شنبه  ابتدا تیم های اول گروه با تیم های دوم گروه به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند  و تیم های برنده دیدار فینال و تیم های بازنده دیدار رده بندی را در عصر روز سه‌شنبه  برگزار خواهند کرد.

وی افزود: در کشتی فرنگی نیز تیم های شهرداری اردبیل و سید بابل در گروه یک و تیم های آنزان ایذه و لبنیات دوشه هراز آمل در گروه دو به عنوان تیم های اول و دوم گروه در رقابت‌های نهایی حضور دارند که آن ها نیز مسابقات نیمه نهایی خود را صبح روز دوشنبه و مسابقات رده بندی و فینال را نیز عصر روز دوشنبه برگزار خواهند کرد.

رئیس کمیته لیگ در ادامه‌ مورد سطح برگزاری مرحله نهایی لیگ دسته یک ، خاطر نشان کرد: با توجه به این که سه تیم برتر این رقابت‌ها مجوز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را خواهند داشت و با توجه به  حضور کشتی‌گیران مطرح به طور قطع شاهد رقابت‌های خوب و جذابی در مرحله نهایی خواهیم بود.

توکلی در مورد حضور حمایت کننده های مالی و استقبال از  این مسابقات، اظهار کرد: خوشبختانه در رقابت‌های لیگ دسته یک چند حامی مالی خوب ورود کردند و در این مسابقات بحث مالی بین تیم‌ها  و کشتی‌گیران وجود نداشت و مسائل انضباطی نیز کم بود. ضمن این که تماشاگران در شهرستان ها بسیار پرشور و علاقمند در سالن ها حضور یافتند و به تشویق تیم های خود پرداختند که این موضوع از  نقاط قوت این مسابقات بود.

عضو سابق تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی در پایان در مورد زمان شروع برگزاری لیگ برتر، گفت‌: سه تیم برتر رقابت‌های لیگ دسته یک و پنج تیم از  رقابت‌های لیگ برتر سال گذشته در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و سعی ما این است که از اواسط مرداد ماه رقابت‌های لیگ برتر کشتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید