قیمت سکه , بازار آزاد , طلا " />

دلالان برای جلوگیری از زیان قیمت سکه را افزایش دادند

تهران- ایرنا- بازار آزاد سکه طلا در تهران در آستانه عرضه سکه های پیش فروش شده به بازار، با ترفند دلالان به منظور جلوگیری از زیان شاهد آن بود که بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 60 هزارتومان افزایش به 2 میلیون و 923 هزار تومان رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 26 تیر ماه موعد تحویل سکه های پیش فروش شده در سررسید سه ماهه است و انتظار می رود با ورود بالغ بر 660 هزار سکه جدید به بازار، بخشی از حباب قیمتی موجود در بازار از بین برود، اما دلالان و سفته بازان در این بازار بی کار ننشسته اند و بار دیگر به صورت مصنوعی قیمت ها را بالا برده اند تا با ورود سکه های جدید، متضرر نشوند.
این موضوع مورد تایید فعالان بازار سکه و طلا نیز هست؛ آنها گفتند با وجود آنکه قیمت ها بالاست، فروش چندانی در بازار وجود ندارد و تشدید تقاضا وجود ندارد و از این رو افزایش قیمت ها بدور از واقعیت است.
با این وجود، به دنبال افزایش بهای سکه تمام در روز یکشنبه، سایر مسکوکات طلا نیز در بازار آزاد گران شده است؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با 20 هزار تومان افزایش 2 میلیون و 704 هزار تومان و هر نیم سکه با 25 هزار تومان رشد، یک میلیون و 383 هزار تومان عرضه می شود.
امروز بهای هر قطعه ربع سکه با 10 هزار تومان افزایش به 712 هزار تومان رسید، اما سکه گرمی در نرخ 406 هزار تومانی درجا زد.
بازار آزاد در حالی امروز شاهد افزایش قیمت ها بود که بهای هر اونس طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه در نرخ 1241 دلار و 61 سنت ثابت بود اما هر گرم طلای خام 18 عیار با 4500 تومان افزایش 240 هزار و 560 تومان به خریداران عرضه شد.
طبق اعلام بانک مرکزی، بهای هر دلار آمریکا امروز چهار هزار و 327 تومان محاسبه می شود.
اقتصام*2025 ** 1559

نظر خود را ثبت کنید