در آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت مطرح شد؛

حضرت معصومه (س) سرآمد علم و دانش و الگوی عفاف و حجاب است

افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت با حضور جمعی از زائران حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و با حضور مادران و دختران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی ـ مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ـ در این مراسم با تبریک ایام جشن‌های دهه کرامت و با اشاره به شخصیت حضرت معصومه (س) گفت: انسان‌ها یا کریم هستند یا سخی یا بخیل یا لعین. امروز که روز ولادت کریمه آل طاهاست می‌توانیم با حضور در بقاع متبرکه وبا حضور در اماکن مقدس فضای جامعه را به یک فضای معنوی تبدیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت معصومه (س) یک بانوی بزرگوار و بهترین الگو برای جامعه ایمانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) در علم و دانش سرآمد است و بارها مورد تمجید و تحسین حضرت موسی الکاظم (ع) قرار گرفته‌اند. حضرت معصومه (س) الگوی دختران و بانوان جامعه ما در عرصه عفاف و حجاب هستند.

وی یادآور شد: شعار امسال در ستاد دهه کرامت خدمت کریمانه «به رسم اهل بیت (ع)» است که جامعه امروز ما نیازمند این خدمت کریمانه است.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده ـ‌ مسئول فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ـ با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت:در زمان جاهلیت وقتی مادری دختردار می‌شد پدرش از شدت ناراحتی سیاه می‌شد و ابراز پشیمانی می‌کرد اما با ظهور اسلام دختران قیمت دیگری پیدا کردند. زن رسالت اصلی‌اش تربیت فرزندان صالح است.

وی گفت: این فاجعه‌های طلاق در جامعه فجیع هستند. چرا باید در شب شهادت امام صادق (ع) دختری با آن پوشش مقابل مسجد، خانه خدا آنگونه رفتار کند. آیا این دختر الگوی دختر اسلامی است؟

در این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع حرم فاطمیون (ع) تجلیل شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید