جام‌جهانی رسانه‌ها را از خبر غافل می‌کند

سردبیر روزنامه «سیاست روز» معتقد است، رسانه‌های ایران نباید فقط تحت تأثیر اتفاقاتی مانند جام جهانی قرار بگیرند و همه پتانسیل و ظرفیت‌های خود را به چنین رویداد ورزشی اختصاص دهند؛ در حالی که در دنیا شرایط نامناسب سیاسی و اقتصادی دارد.

این فعال رسانه‌ای همچنین تاکید دارد که تمام شدن بازی‌های جام جهانی در رسانه‌ها خلأ ایجاد نمی‌کند و حتی این مسابقات باعث می‌شوند که رسانه‌ها از اتفاقاتی که در دنیا در حال وقوع است، غافل شوند.

محمد صفری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه که با تمام شدن بازی‌های جام جهانی در رسانه‌ها خلأ ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: جام جهانی یک اتفاق ویژه است که چهار سال یک بار پیش می‌آید و به فراخور حال هر کشور به خصوص کشورهایی که در جام جهانی حضور دارند، با توجه ویژه رو به رو می‌شود. در واقع در مدتی که جام‌جهانی برگزار می‌شود، اتفاقات ورزشی به دلیل جذابیتی که دارند، قاعدتا مورد توجه ویژه رسانه‌های همه کشورهای دنیا قرار می‌گیرند اما نمی‌توانیم بگوییم که با تمام شدن جام‌جهانی خلأ خبری ایجاد می‌شود و رسانه‌ها می‌مانند که بعد از این رویداد چه مطلبی منتشر کنند.

او با اشاره به غفلت رسانه‌ها از برخی اتفاقات مهم در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی ادامه داد: بعد از پایان مسابقات جام جهانی رسانه‌ها باید به فعالیت کاری خود ادامه دهند و این یک اتفاق ورزشی است که با حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد، سیاست و ... نمی‌تواند ارتباط مستقیم داشته باشد. در حال حاضر در دنیا اتفاقات زیادی در حال وقوع است و چه بسا ماجرای جام جهانی باعث شده که رسانه‌ها از این اتفاقات غفلت کنند و آن‌ها را نبینند؛ برای مثال بحران یمن، بحث‌های داخلی ایران و مذاکرات حساس کره شمالی و آمریکا وجود دارد. باید توجه کنیم که رسانه‌های ایران نباید فقط تحت تأثیر اتفاقاتی مانند جام جهانی قرار بگیرند و همه پتانسیل و ظرفیت‌های خود را به چنین رویداد ورزشی اختصاص دهند در حالی که در دنیا شرایط نامناسب سیاسی و اقتصادی دارد.

سردبیر روزنامه «سیاست روز» با طرح این پرسش که همایش‌های ورزشی چرا برگزار می‌شود، به دلایل برگزاری چنین رویدادهایی اشاره کرد و گفت: این مسابقات می‌خواهد جوامع را به هم نزدیک و مردم دنیا را با یکدیگر آشنا کند؛ البته با وجود برگزاری چنین اتفاق‌هایی مانند ورزش و فوتبال جوامع در امنیت قرار نگرفته و در صلح قرار ندارد. همچنین با وجود اینکه بسیاری از اقشار جوامع دنیا در این رویداد ورزشی دور هم جمع می‌شوند اما ما در تمام دنیا شاهد جنگ، کشتار، قتل و قحطی هستیم که به دلیل وجود یک نظام سلطه این اتفاقات پیش می‌آید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید