جزییات صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریالی اوراق مالی برای متروی تهران

مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جزییات صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی برای مترو تهران را تشریح کرد.

حسین رجب صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه باتخصیص۹۰۰۰ میلیارد ریالی اوراق مالی  اسلامی برای متروی تهران گفت: بر اساس بند "د" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوز داده شده است که از محل اوراق مالی اسلامی در حوزه حمل و نقل  ریلی به شهرها کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال جاری 55 هزار میلیارد ریال از محل اوراق مالی اسلامی برای شهرداری‌های کشور در نظرگرفته شده است، اظهار کرد: از این مقدار 40 هزار میلیارد ریال در حوزه حمل و نقل ریلی هزینه خواهد شد که از این مبلغ هم تاکنون مجوز هزینه حمل نقل برای شهرهای شیراز و تبریز به مبالغ۷۰۰۰ میلیارد ریال و ۶۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است. ضمن اینکه در سال۹۶ نیز مجوز لازم برای هزینه حمل و نقل به مبلغ 25 هزار میلیارد ریال برای متروی شهرهای تهران، مشهد، اصفهان ،قم و اهواز صادر شده بود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: اوراق مشارکت برای مترو زمانی به تأیید می‌رسد که مشاورهای آن گزارش‌های فنی- توجیهی تهیه کرده باشند؛ زیرا بایستی مشخص شود این اعتبار قرار است برای چه مواردی هزینه شود به عبارت دیگر باید جزییات پروژه مشخص شود و همچنین اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود اعتبارات گذشته چگونه خرج شده‌ است، از طرفی شورای شهر هر شهر باید مجوز دریافت اعتبار را مصوب کند تا امکان تخصیص اعتبار فراهم شود.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه پرداختی دولت به متروی تهران از محل یارانه بلیط مترو کمتر از سهم تعیین شده بود؛ اما در عوض مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای متروی تهران صادر شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید