خسارت 700 میلیاردتومانی به کشاورزی سیستان طی در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری 700 میلیارد تومان به کشاورزی سیستان خسارت وارد شد که پیگیری‌های پرداخت آن از طریق مسئولان کشوری انجام و در این باره جلساتی هم برگزار شده است.

‌به گزارش ایسنا- ‌مجتبی پیری در شورای کشاورزی این سازمان افزود: برخی از محصولاتی که امسال به امید ورود آب به هیرمند در منطقه کشت شد، متاسفانه خشک شده و در بسیاری از اراضی هم به دلیل نبود آب کشت انجام نشده است.

به گفته وی، 56 هزار و 740 هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که به دلیل نبود آورد آب از رودخانه هیرمند این محصول فقط از 31 هزار و 740 هکتار آن برداشت شد و باقیمانده آن از بین رفت. ‌

رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: متوسط برداشت گندم در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی استان افزون بر دو تن است که امسال 30  هزار و 863 تن گندم توسط کشاورزان در مناطق مختلف استان برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی سیستان در زمان پرآبی 160 تا 170 هزار هکتار بود که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی 120 هزار هکتار آن فاقد کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: از ابتدای فصل خرید گندم مازاد بر مصرف، تاکنون بیش‌ از ۳۳۰ میلیارد ریال معادل ۸۲ درصد مطالبات، به کشاورزان گندم کار استان پرداخت شده است‌.

مجتبی پیری افزود: تاکنون کشاورزان استان بیش از ۳۱ هزار تن گندم تحویل سیلوهای استان داده‌اند که ارزش ریالی آن ۴۰۰ میلیارد ریال است‌.

پیری اظهار امیدواری کرد: بزودی ۷۰ میلیارد مابقی مطالبات گندم کاران سیستان وبلوچستان نیز پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید