همکاری فولکس‌واگن و فاو برای تولید خودروهای برقی

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان با همکاری گروه صنعتی فاو چین قصد دارد به تولید مدلهای جدیدی از خودروهای برقی و هبیریدی بپردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت autonews، پس از سفر لی کی کیانگ - نخست وزیر چین - به آلمان مقامات بلندپایه دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و فاو (FAW) چین به توافق همکاری جدیدی رسیدند تا به موجب آن بتوانند به توسعه، طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی، خودران و هیبریدی بپردازند.

این همکاری که میان این دو شرکت بزرگ خودروسازی و موسسه تحقیقاتی خودروهای متصل و هوشمند چین (ICV) صورت گرفته، قرار است با بهره گیری از جدیدترین فناوری های مربوط به صنعت خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست آغاز بکار کند و نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

فولکس واگن به منظور حفظ محیط زیست و رقابت تنگاتنگی که با سایر غول های خودروسازی در جهان دارد اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی دست کم ۱.۵ میلیون خودروی جدید مجهز به فناوری انرژی های نوین تولید کند که برای دستیابی به این هدف باید ۴۰ مدل خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی را تحت برندهای  اشکودا، آئودی، فولکس‌واگن و سئات تولید کرده و به فروش برساند.

فولکس واگن که بزرگترین شرکت خودروسازی در اروپا به شمار می رود، با همکاری شرکای چینی خود قصد دارد در چهار سال آینده یعنی ۲۰۲۲ میلادی، ۱۷.۵۵ میلیارد دلار در زمینه های مختلف همچون خودروهای الکتریکی، خودران، وسائل نقلیه جدید و سرویس های دیجیتالی در صنعت خودرو سرمایه گذاری کند.

لازم به ذکر است که چین پیش از این نیز با شرکای آلمانی قدرتمندی همچون شرکت دایملر  و بی.ام.و  سرمایه گذاری های مشترک هنگفتی را در صنعت خودرو انجام داده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند این سرمایه گذاری ها می توانند عرض چند سال آینده وضعیت اقتصادی چین را متحول کرده و کیفیت ساخت خودروهای چینی را بالا برده و آن را به یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان تبدیل کند.

مقامات چین پس از جنگ تجاری میان چین و امریکا، به سوی قدرت های اروپایی گرایش پیدا کرده اند و قصد دارند با سرمایه گذاری و همکاری های مشترک میان خود و اتحادیه اروپا، به شکست حریف خود یعنی ایالات متحده امریکا کمک کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید